جوهری گفت: بنیاد برکت از طریق اشتغالزایی بنگاه‌ محور، ۲۲۹ هزار شغل ایجاد کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی جوهری معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد: در قالب طرح اشتغالزایی بنگاه‌محور و با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و ایجاد فرصت‌های کسب و کار از طریق مشارکت با واحد‌های صنعتی و تولیدی، ۲۲۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایجاد کرده است.

ایجاد ۲۲۹ هزار شغل از طریق مشارکت با واحدهای صنعتی و تولیدی

هادی جوهری اظهار داشت: این تعداد اشتغال شامل ۳۸ هزار و ۱۵۰ فرصت شغلی مستقیم و ۱۹۰ هزار و ۷۵۰ شغل غیرمستقیم می‌شود و با حجم سرمایه‌گذاری ۵۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از سوی بنیاد برکت راه‌اندازی شده است.

به گفته معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، مدل اشتغالزایی بنگاه‌محور یکی از روش‌های این بنیاد برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم است که در این مدل، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: بنگاه برکت از سال ۱۳۸۷ اقدام به مشارکت با بنگاه‌های اقتصادی در قالب طرح اشتغالزایی بنگاه‌محور کرده و تا به امروز با ۳۵۰ شرکت مشارکت داشته که از ۲۵۰ شرکت خارج شده است.

جوهری عنوان کرد: کرمانشاه، کردستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و اصفهان از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت در آن‌ها واقع شده است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت عمدتا در صنایع برق، الکترونیک و تجهیزات مهندسی؛ کانی‌های فلزی، غیرفلزی و ساخت فلزات اساسی؛ سلولزی، چوب، کاغذ و مصالح ساختمانی؛ غذایی و دارویی؛ کشاورزی، دامپروری و شیلات؛ شیمیایی؛ تبدیلی، چاپ و بسته بندی و صنایع عمومی مشغول به فعالیت هستند.

ایجاد ۲۲۹ هزار شغل از طریق مشارکت با واحدهای صنعتی و تولیدی

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: ۹ شرکت مشارکتی بنیاد برکت در زمینه صادرات محصولات‌شان فعال هستند و تا به امروز موفق به صادرات تولیدات خود همچون شمش روی، کاغذ کارتن، شیشه سکوریت، سیم و کابل، کلید و پریز، خرما، ماهی و میگو، تخم مرغ و ... به کشور‌های مقصد از جمله ترکیه، روسیه، چین، هنگ‌کنگ، تایلند، ترکمنستان، افغانستان، عراق و امارات شده‌اند.

جوهری ارزش ریالی و ارزی حجم کل صادارت شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت را به ترتیب ۲۲۵۶ میلیارد ریال و ۵.۴۵ میلیون دلار اعلام و اظهار امیدواری کرد که با رفع موانع صادرات، تعداد و حضور شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت در بازار‌های منطقه‌ای بیشتر شده و از این طریق، درآمد‌های حاصل از صادرات افزایش یابد.

ایجاد ۲۲۹ هزار شغل از طریق مشارکت با واحدهای صنعتی و تولیدی

گفتنی است، بنیاد برکت در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مبنی بر پرهیز از تصدی‌گری، پس از به ثبات رسیدن و سودهی بنگاه‌های اقتصادی مشارکتی، از آن‌ها خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند. بر این اساس، بنیاد برکت تا به امروز از مجموع ۳۵۰ شرکتی که با آن‌ها مشارکت داشته، از ۲۵۰ شرکت خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار