فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: باید کمک‌ها را به صورت متمرکز اعلام کرده و فضای امید را در جامعه ایجاد کنیم.

کمک‌های مومنانه در استان کرمان متمرکز می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در جلسه کمک‌های مومنانه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن قشرهای مختلف جامعه از این ویروس گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نگاه ویژه به افراد نیازمند جامعه در دوران کرونایی و اقشار آسیب دیده از شیوع این ویروس، در نیمه شعبان امسال حرکت‌های خوبی در راستای کمک مومنانه در سطح کشور صورت گرفت.

او با یادآوری اقدامات صورت گرفته در استان کرمان در راستای طرح کمک‌های مومنانه افزود: استان کرمان نسبت به سایر استان‌های کشور در اجرای این طرح تقریبا خوب عمل کرد و همه از فرماندار تا امام جماعت مساجد پای کار آمدند و سه مرحله این طرح در استان برگزار ضمن آنکه مرحله چهارم این طرح در اهدای خون برگزار شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از تعداد خانواری که از شیوع ویروس کرونا در استان کرمان آسیب دیده‌اند، سخن به میان آورد و بیان کرد: ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا توسط سپاه ثارالله در سطح استان کرمان شناسایی شد ضمن آنکه ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد و بهزیستی و ... نیز افرادی را شناسایی کرده‌ بودند.

او تصریح کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز در شهرستان‌های استان همانند مرحله اول فعال شده است و به‌صورت قبل این رزمایش نیز به صورت مسجد محور در استان اجرایی خواهد شد و به دنبال آن هستیم که هم در سطح ملی، هم در سطح استان، هم در درون شهرستان و ... کمک داشته باشیم.

معروفی با تاکید برآنکه نباید خرد عمل کرده و به دنبال آن هستیم که این حرکت، منسجم‌تر شود، تصریح کرد: باید کمک‌ها را به صورت متمرکز اعلام و یک رزمایش بزرگ برگزار در استان اجرایی کرده و یک فضای امید در جامعه ایجاد کنیم.

اوبا بیان این مطلب که نهضت کمک مومنانه جدید در سه مرحله اجرا خواهد شد، افزود : مرحله اول این طرح از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر، مرحله دوم در دهه اول محرم و مرحله سوم در دهه آخر ماه صفر و از اربعین تا رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تفاوت‌های رزمایش جدید با رزمایش قبلی بیان داشت: در این مرحله نیز همانند مرحله قبل برنامه‌ها مسجد محوری است اما تفاوت این رزمایش با رزمایش قبلی این است که در رزمایش قبل عمده کمک‌ها معیشتی بود اما در این رزمایش غیر از کمک‌های معیشتی، کارت هدیه نقدی و همچنین با فرارسیدن سال تحصیلی جدید کمک‌های البسه، کیف، کفش و لوازم‌التحریر برای دانش آموزان را نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار