ثبت نام غیر حضوری دانش آموزان در مدارس زنجان

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا ثبت نام حضوری فقط برای دانش آموزان پایه‌های ورودی انجام می‌گیرد.

آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به شرایط ثبت نام دانش آموزان در وضعیت کنونی جامعه گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا رویکرد ما بر عدم حضور والدین و دانش آموزان در زمان ثبت نام در مدارس بوده و ثبت نام حضوری فقط برای پایه‌های اول، هفتم و دهم انجام می گیرد.
 
او با اشاره به ثبت نام در مدارس نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان گفت: ۲۰ تیرماه امسال آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی انجام شد و مقرر شده بود آزمون تیزهوشان نیز در تاریخ ۲۷ تیرماه برگزار شود، اما با توجه به اینکه این آزمون یک آزمون ملی است، بنا به درخواست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا  برگزاری آزمون تیزهوشان به مدت دو هفته به تعویق افتاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان  در ادامه گفت: از نظر عموم مردم، آموزش و پرورش متولی اصلی سرویس ایاب ذهاب دانش آموزی است، در حالی که سرویس مدارس دارای یک ستاد است که زیرنظر شخص فرماندار هر شهرستان فعالیت میکند و دبیر این ستاد نیز شهردار آن شهرستان می‌باشد و آموزش و پرورش فقط یکی از اعضای آن است، این ستاد در خصوص تعیین شرکت‌های ذیصلاح و همچنین تصویب نرخ قیمت‌ها تصمیم گیری می‌کنند و نماینده آموزش و پرورش که در این ستاد حضور می‌یابد فقط به عنوان یک رای در تعیین مصوبات نظر می‌دهد و بیشتر جهت هماهنگی با مدارس در این ستاد حضور دارد.
 
رفیعی در خصوص نحوه پرداخت هزینه سرویس مدارس در ایام تعطیلی سال تحصیلی گذشته خاطر نشان کرد: فقط ۱۵ روز از اسفند ماه ۹۸ و آن هم به صورت توافقی هزینه پرداخت می‌شود و  برای ماه‌های فروردین اردیبهشت و خرداد امسال هیچ هزینه ای نباید پرداخت شود و در خصوص شهریه مدارس غیردولتی نیز ما دو نوع شهریه ثابت و مکمل و فوق برنامه داریم که شهریه مربوط به فوق برنامه‌ها در ایام تعطیلی مدارس نباید پرداخت شود، بدیهی است که والدین در صورت عدم دریافت خدمات در زمان تعطیلی مدارس در ایام کرونایی نیاز به پرداخت هزینه نخواهند داشت.

او افزود: هیچگونه الزامی در تهیه لباس فرم دانش آموزان وجود ندارد و تصمیم گیری برای خرید لباس فرم جدید بر عهده اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده و در اصل خود اولیا تعیین کننده هستند و سایر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در این خصوص جنبه کمکی به اجرای بهتر این موضوع دارد.
 
رفیعی در خصوص دریافت هزینه در هنگام ثبت نام دانش آموزان اظهار داشت: در زمان ثبت نام یک قاعده کلی داریم و نباید هیچ وجهی از والدین هنگام ثبت نام دریافت شود مگر چند مورد اجباری مانند پول بیمه و کتب درسی و بقیه موارد پس از بازگشایی مدارس و تشکیل جلسات انجمن اولیا و مربیان و تصویب فوق برنامه‌ها و هزینه آن‌ها در جلسات انجمن نسبت به دریافت وجوه اقدام شود.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اگر شرایط سفید باشد مدارس طبق روال عادی فعالیت خواهند داشت و در شرایط زرد چند سناریو وجود دارد مانند زوج و فرد، یا گروه بندی دانش آموزان جهت آموزش و در صورت قرمز بودن شرایط نیز آموزش‌ها در بستر فضای مجازی ادامه خواهد یافت.

او افزود: اینترنت در برنامه شاد هم برای معلمان و هم برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید رایگان خواهد بود و در خصوص اتصال مدارس به اینترنت نیز خوشبختانه از آذرماه پارسال  و پیش تر از شرایط کرونایی پیگیر این موضوع هستیم و با توجه به تفاهم نامه فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری امیدواریم تمامی مدارس استان زنجان دارای پوشش اینترنت باشند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.