مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با تاکید بر اینکه ۱۵ شهریور ماه تحت هر شرایطی آغاز سال تحصیلی خواهد بود، گفت : در صورت برقراری وضعیت قرمز کرونا در استان کلاس‌ها را همچنان آنلاین برگزار می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجیدیزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت : اگر در زمان آغاز سال تحصیلی وضعیت ما قرمز باشد تمام‌کلاس ها از طریق شبکه شاد و صدا و سیما برگزار می شود.

او گفت : اگر وضعیت زرد باشد مدارس به صورت زوج و فرد برقرار است و درس‌های تخصصی حضوری و درس های غیرتخصصی از طریق شبکه شاد ارایه می شود.

یزدان پناه افزود: با این حال در صورتی که وضعیت سفید در هر یک از شهرستان ها برقرار شود کلاس ها را به صورت عادی برگزار می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: صدا و سیما و رسانه ها باید آموزش و پرورش را یاری کنند تا بتوانیم با ترغیب خانواده ها بخشی از کلاس ها را با ظرفیت کمتر برپا کنیم.

یزدان‌پناه افزود: در صورتی که رسانه ها ما را یاری نکنند یک تقابل بین آموزش و پرورش و مردم ایجاد خواهد شد که مانع پیشبرد اهداف می شود.

او گفت: براساس تحلیل هایی که انجام شده است درصد قابل قبولی از کلاس های آنلاین برگزار شده بازدهی مطلوبی در سطح استان داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: بخشی از درصد کم یادگیری در کلاس های آنلاین به دلیل نداشتن گوشی های هوشمند توسط دانش آموزان بود.

یزدان‌پناه به اجرای پروژه مهر در استان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۴۰۰ نشست تخصصی برای اجرای این پروژه در سطح استان برگزار شده است.

او افزود: تاکنون در قالب این پروژه حدود ۲ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس محروم استان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: به واسطه اجرای پروژه مهر به دنبال بازگشایی باکیفیت مدارس هستیم به این معنی که هیچ کلاسی بدون معلم برپا نشود.

یزدان‌پناه گفت: ۶۰ درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی تحصیل می کنند که مابقی دانش آموزان در دوره متوسطه اول و متوسطه دوم در حال تحصیل هستند از این رو باید توجه بیشتری به مقطع دبستان داشته باشیم.

او با بیان اینکه ۹۵ درصد مدارس استان دولتی هستند، افزود: ما در کرمانشاه باضعف و کمبود مدارس غیرانتفاعی روبه رو هستیم؛ هرچقدر بتوانیم مدارس غیردولتی را تقویت کنیم بر میزان کیفیت کلاس های دولتی افزایش پیدا می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با قدردانی از شهرداری ها برای تلاش در زمینه زیباسازی فضای مدارس گفت: از ارگان های خدماتی تقاضا داریم که در صورت وجود بدهی آب و برق مدارس را قطع نکنند.

یزدان‌پناه با تشکر از مخابرات برای فراهم‌ کردن زیرساخت های برگزاری کلاس های آنلاین‌ گفت: پیشنهاد می‌ کنیم که به منظور تشویق دانش آموزان اینترنت مدارس روستایی به صورت رایگان برقرار شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.