صدور پروانه صید ماهی با قلاب و تور در چهارمحال و بختیاری

پروانه صید ماهی با قلاب و تور در رودخانه‌ها و آب‌های داخلی چهارمحال و بختیاری تا پایان دی ماه امسال صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: پروانه صید ماهی با قلاب و تور در رودخانه‌ها و آب‌های داخلی استان تا پایان دی ماه امسال با اخذ مجوز از این اداره کل صادر شد.

او افزود: فصل صید تا پایان دی ماه امسال است و اعتبار پروانه صادره از تاریخ صدور به مدت یک ماه برای صید ماهی از تالاب چغاخور در نظر گرفته شده است و متقاضیان باید پس از پایان تاریخ اعتبار، پروانه جدید خریداری کنند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: بهای پروانه صید ماهی قزل با قلاب ۲۰۰ هزار ریال در هر دوره و صید با تور ماهی گیری نیز در هر دوره دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است و بر اساس این مجوز، حداکثر روزانه ۱۰ قطعه ماهی قزل و ماهی کپور نیز سه روز در طول هفته می‌توان صید کرد.

او ادامه داد:صید در رودخانه‌ها و مناطق حفاظت شده با این پروانه نیز ممنوع است و متقاضی به ازای هر پروانه می‌تواند از یک واحد ابزار مجاز صید مانند چوب و چرخ یا چوب ماهی‌گیری یا ریسه استفاده کند و استفاده از ابزار بیشتر، مستلزم تهیه پروانه به ازای هر واحد ابزار صید است.

احمدی گفت: هر ماهی گیر در هر دوره یک ماهه اعتبار پروانه، حداکثر مجاز به اخذ سه پروانه صید از هر استان و استفاده از سه واحد ابزار صید در هر روز است.

او افزود: پروانه صادره تنها در حوزه استحفاظی چهارمحال و بختیاری دارای اعتبار است و چنانچه متقاضی تمایل به صید در استان‌های مختلف را داشته باشد باید از هر استان جداگانه پروانه دریافت کند.

احمدی اضافه کرد: ماهی گیری در قسمت‌هایی که از طرف سازمان آب منطقه‌ای ممنوع اعلام شده نیز مجاز نیست و صدور پروانه عادی صید ماهی با تور در این استان ممنوع است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار