۱۹ سمن محیط زیستی به صورت رسمی در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست شبکه سمن‌های محیط زیستی چهارمحال و بختیاری، دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان و مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان به صورت مجازی برگزار شد.

ژیلا مهدی آقایی مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ارزشمند دانستن تعامل خوب سمن‌های محیط زیستی استان با بخش دولتی بر حفظ این تعامل تاکید کرد و برنامه‌های آتی سازمان در تقویت مشارکت اجتماعی را اعلام نمود.


بیشتر بخوانید


شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این نشست ضمن برشمردن مهمترین فعالیت‌های محیط زیستی مشارکتی با سمن‌های استان گفت: از سال ۱۳۹۱ با تشکیل شبکه تشکل‌های محیط زیستی در استان چهارمحال و بختیاری، اداره حفاظت محیط زیست استان نقش تسهیلگری برای افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های دولتی داشته است.

او افزود: ۱۹ سمن محیط زیستی فعال به‌صورت رسمی در این استان ثبت شده است.

احمدی ضمن اشاره به حساسیت‌های لازم مربوط به آتش سوزی مناطق طبیعی در این فصل از سال اضافه کرد: علی رغم خشکسالی شدید در استان، سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی حاشیه مناطق تحت مدیریت تعامل بسیار خوبی برای پیشگیری از حریق در مناطق داشته اند.

او انجام مطالعات و ثبت ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد، سبزکوه، تهیه و تدوین برنامه‌های مدیریتی تالاب‌های چغاخور و گندمان، احیای تالاب گندمان، تدوین طرح سیپا، اجرای طرح جنگلانه و ... را به عنوان نمونه‌های موفقی از برنامه‌های مشارکتی با سمن‌های استان بیان کرد.

این نشست با هدف پشتیبانی از گسترش مشارکت سازمان‌های مردم نهاد مردمی در جامعه در سطح استانی و ملی برگزار شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار