سرهنگ بازیار گفت : پلیس و آموزش و پرورش محور ارتقای سلامت روانی در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  سرهنگ امیر بازیار در دیدار با رئیس آموزش و پرورش شهرستان بدره، اظهار داشت : آموزش و پرورش بعد از خانواده دومین نهاد در تربیت فرزندان جامعه محسوب شده و معلمین الگوی آینده سازان هستند.

سرهنگ بازیار با اشاره به نقش آموزش همگانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد : آموزش همگانی به عنوان رکن اصلی پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی، از جمله برنامه‌های راهبردی و جامعه محوری پلیس است.

فرمانده انتظامی بدره با بیان اینکه پلیس و آموزش و پرورش محور ارتقای سلامت روانی در جامعه هستند و وظایف ناجا و آموزش و پرورش مهم و سنگین است، تصریح کرد: رویکرد و هدف این دو سازمان ساختن جامعه‌ای امن و سالم برای شهروندان است.

او در ادامه با بیان اینکه بستر آموزش و پرورش فرصت خوبی برای ناجا در پیشگیری اجتماعی است، خاطرنشان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از چند جنبه قابل بررسی است که آموزش همگانی چهره به چهره برای دانش آموزان و اولیاء از این موارد هستند.

فرمانده انتظامی بدره با بیان اینکه پلیس نیز با رویکرد‌های اجتماع محور خود در تلاش است فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران را نهادینه کند، تصریح کرد : نقش تربیتی معلمان در کنار پلیس، تاثیر ارزنده‌ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته و معلمان در کنار دروس آموزشی می‌توانند با طرح مباحث غیر درسی و آموزش مهارت‌های زندگی در تربیت آینده سازانی متعهد و قانونمند تلاش کنند.

در ادامه این دیدار مختار حیدر بیگی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بدره از امنیت به عنوان مهمترین رکن پیشرفت و سلامت جامعه یاد کرد و گفت : توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف و تاثیرگذاری آموزش و تحصیل علم و دانش، با وجود امنیت دست یافتنی خواهد بود.

او ادامه داد: بدون امنیت دست یابی به هیچ دانشی به سهولت میسر نمی‌شود و کسب علم و دانش، اجتماع را در برابر انواع آسیب‌هایی که بنیان نظم و امنیت جامعه را متزلزل خواهد ساخت، مصون می‌کند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.