یک نشریه روسی اعلام کرد ارتش روسیه چند جت جنگنده به جنوب سوریه اعزام کرده بود تا با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی مقابله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه روسی «آویا پرو» امروز سه شنبه گزارش داد روسیه چند جت جنگنده به جنوب سوریه اعزام کرده بود تا با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی مقابله کند.

در گزارش این نشریه آمده است نیروی هوایی روسیه دومین حمله شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق را رهگیری کرده است.

این نشریه با اشاره به اینکه پرواز هواپیما‌های جنگی روسیه در ساعت ۲۱ و ۴۷ دقیقه ثبت شد، در حالی که جنگنده‌های صهیونیست در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه حمله را آغاز کردند، مدعی است: "با وجود ادعا‌ها مبنی بر اینکه روسیه ممکن است کنترلی بر فضای هوایی منطقه نداشته باشد، معلوم شد که چند دقیقه قبل از حمله جنگنده‌های صهیونیست، روسیه هواپیما‌های نظامی خود را از پایگاه هوایی حمیمیم بلند کرده و در مسیر جنوب شرقی حرکت داده بود. "

این نشریه نوشت: نیروی هوایی روسیه پس از استقرار جت‌های خود در جنوب سوریه، شب گذشته می‌توانست حمله اسرائیل را متوقف کند. با توجه به فاصله از پایگاه هوایی حمیمیم تا دمشق، هواپیما‌های روسی می‌توانند ظرف چند دقیقه این حمله را تحت پوشش خود قرار دهند، اما تحلیلگران معتقدند که روسیه ترجیح داده از ادامه حمله جنگنده‌های صهیونیست جلوگیری کند تا اینکه حمله را به فضای هوایی تحت کنترل ارتش رژیم صهیونیستی بکشاند.

در حالی که کرملین هیچ اشاره‌ای به این ادعا نکرده است، گزارش‌های مشابهی در مورد رهگیری هواپیما‌های صهیونیست توسط نیروی هوایی روسیه در گذشته وجود دارد.

در حالی که این نشریه مدعی رهگیری هواپیما‌های صهیونیست توسط نیروی هوایی روسیه شده است، خبرگزاری دولتی سوریه دیشب اعلام کرد ارتش سوریه موفق شد برخی از موشک‌های اسرائیل را منهدم کند، اما تعدادی از آن‌ها نیز به هدف اصابت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار