مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان از بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی ۹۹ هزار و ۷۱ واحد مسکونی روستایی از سال ۸۴ تاکنون در این استان خبر داد.

بهسازی و نوسازی بیش از ۹۹ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدانحسن ظفری مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان در گفت و گو با خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره اینکه ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد مسکونی روستای در استان وجود دارد افزود: از سال ۸۴ تا کنون ۹۹ هزار و ۷۱ واحد مسکونی روستایی بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی شده است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته از منابع حساب ۱۰۰حضرت امام (ره) برای تکمیل واحد‌های نیمه تمام مسکن روستایی که ضوابط فنی را رعایت کردند، اما به لحاظ شرایط اقتصادی قادر به تکمیل واحد خود نبودند بیش از ۱۲ میلیاردتومان کمک بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد، ادامه داد: در این زمینه امسال هم ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و از ابتدای امسال تاکنون از این میزان ۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به طرح اقدام ملی تولید مسکن بیان کرد: ۴ هزار و ۹۰۴ نفر در استان برای مسکن ثبت نام کرده اند.

ظفری اظهار داشت: منابع طرح اقدام تولید مسکن از دو محل قابل وصول است که تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است و آورده متقاضی در شکل گیری و توانمند سازی پیمانکار موثر است.

او با اشاره به اینکه تا امروز وزارت راه و شهرسازی در دو مرحله فراخوان ابلاغ کرده است اضافه کرد: سهمیه استان همدان ۱۳۶۰ فقره تولید واحد مسکونی در شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت شامل اسدآباد، بهار، تویسرکان، بهار، کبودراهنگ، نهاوند و جورقان ساخته می شود.

این مسئول افزود: براساس سهمیه تاکنون ۴۹۰۴ متقاضی ثبت نام کردند از این تعداد بیش از ۲۹۸ متقاضی احراز هویت شدند و ۱۴۳ متقاضی مدارکشان بامدارک الکترونیکی تطبیق داده شده است و ازاین تعداد در نهایت ۶۷ متقاضی  اقدام به افتتاح حساب کردند.

ظفری یادآور شد: مادامی که متقاضی به صورت کامل به مرحله افتتاح حساب نرسد تعریف طرح انبوه سازی و انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی مقدور نیست و تا زمانیکه ۱۰۰ درصد متقاضیان سهمیه‌های تعریف شده تعین تکلیف نشوند اقدامات اجرایی اتفاق نخواهد افتاد.

او گفت: میزان تسهیلات طرح اقدام ملی در سال ۹۹ برای هر متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان  با دوره پرداخت ۱۳ ساله است و طرح اقدام ملی براساس قیمت تمام شده در زمان انجام کار به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان افزود: تاکنون ۷۷ درصد سهمیه تخصیص زمین در اداره کل  راه و شهرسازی انجام شده و ۳۵ درصد موفق به دریافت  پروانه و ۱۹ درصد موفق به پی سازی شده اند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.