رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: تاکنون ۸۵ تن دانه روغنی کلزا تحویل مراکز خرید رسمی داده شد.

جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به برداشت مکانیزه دانه روغنی کلزا در مزارع این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تاکنون ۸۵ تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع این شهرستان برداشت و تحویل مراکز خرید رسمی شد.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد گفت: امسال محصول کلزا به صورت تضمینی به قیمت ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال خریداری می‌شود و مراکز خرید در تعاون روستایی راه اندازی شده بود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: با توجه به اینکه خرید کلزا به صورت تضمینی بوده و محصول تولید شده تنها با این قیمت باید تحویل کارخانه‌های تولید روغن داده شود، فرصتی برای ورود دلالان به بازار کلزا وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول به ۸۴ هکتار از اراضی زراعی رسید و سرمازدگی مهمترین دلیل کاهش کشت است، تصریح کرد: ۱۳ هکتار از سطح زیر کشت کلزا در اثر عوامل جوی از جمله سرمازدگی و تگرگ خسارت وارد شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه تولید سالانه دانه‌های روغنی کلزا در مهاباد امسال با کاهش فرآیند تولید زراعی مواجه شده است، اذعان کرد: امسال علاوه بر اولویت توزیع کود شیمیایی یارانه‌دار بین کلزاکاران این شهرستان، در مجموع ۱۰۰ لیتر کود مایع و ۴۰۰ کود پودر ویژه کلزا به صورت رایگان بین کلزاکاران مهاباد توزیع شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.