واکسیناسیون ۳۴ هزار راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز در نهبندان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: از ابتدای سال ۳۴ هزارراس بره و بزغاله در شهرستان نهبندان علیه بیماری تب مالت ایمن سازی شدند.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: از ابتدای سال حدود ۳۴ هزار و ۱۰۰ راس بره و بزغاله در شهرستان نهبندان علیه بیماری تب مالت ایمن سازی شدند.

او افزود: بیماری بروسلوز (تب مالت) یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که از دو بعد اقتصادی و بهداشت عمومی، جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

راه انجام اظهار کرد: با توجه به اینکه دام ماده در آینده به عنوان دام مولد در تکثیر نسل نقش مهمی در تولید دارد، ایمن سازی در این حوزه در تولید بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و پیشگیری از شیوع این بیماری به جامعه انسانی نقش مهمی دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: از موارد مهم و ضروری پیشگیری علیه انواع بیماری‌ها در دام، واکسینه کردن آن‌ها در زمان مناسب طبق برنامه دامپزشکی است.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد: بیماری بروسلوز که در حیوانات به نام سقط جنین واگیر مرسوم است در صورتی که دام‌های مبتلا از گله حذف نشوند باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می‌شود.

او افزود: به‌منظور پیشگیری از این بیماری در دام‌ها علاوه بر واکسیناسیون، به صورت دوره‌ای خونگیری توسط کارشناسان این شبکه انجام و سرم آن‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.