احمدی گفت: امسال در ۶۰۰ پایگاه فرهنگی کردستان برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سامان احمدی معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در نشست با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق جهت غنی سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد سطح استان کردستان وجود دارد.

او با اشاره به وجود ویروس کرونا و برگزاری اکثریت این برنامه در فضای مجازی گفت: بیش از ۲ هزارو ۱۰۰ مسجد و مکان مذهبی در کردستان وجود دارد که به ازای هر ۵۲۰ شهروند کردستانی یک مکان مذهبی درسطح استان وجود دارد.

احمدی یادآور شد: سال گذشته شش هزار و ۳۷۰ عنوان برنامه در ۶۰۰ پایگاه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اجرا شد که متأسفانه با شیوع کرونا امسال این برنامه‌ها در فضای مجازی اجرایی می‌شوند.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سال گذشته بیش از ۶ هزار برنامه در پایگاه‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان برگزار شد.

احمدی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان برگزاری طرح ملی روح مقاومت با محوریت گرامیداشت مقام شهدا است افزود: فهما نوعی شاخص ارزیابی عملکرد کانون‌های مساجد است که در قالب ۸ شاخص کلی و ۳۱ شاخص فرعی فعالیت‌های کل کانون‌های مساجد را در سامانه بچه‌های مسجد رصد می‌کند.

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان هم در این جلسه گفت: از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان ۴۸۰ کانون مجهز به سیستم رایانه هستند.

او گفت: طرح سه شنبه‌های تکریم در سطح استان در قالب ۱۳ گروه با هدف تکریم از کارآفرینان، خانواده فرهنگی موفق محلات، مسوولان اثرگذار، گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی و سرکشی از خانواده شهدا با محوریت کانون‌های مساجد اجرا می‌شود.

گلباغی رسالت کانون اجتماعی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فضائل دینی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: امسال ۱۷ موسسه قرآنی برای دریافت مجوز فعالیت ثبت شده‌اند.

در پایان جلسه نیز از دو پوستر طرح‌های روح مقاومت و سه شنبه‌های تکریم رو نمایی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.