رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از غنی سازی اوقات فراغت ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در بستر فضای مجازی خبر داد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان، کلاس‌های اوقات فراغت بصورت غیرحضوری با شرکت دانش آموزان دختر وپسر از طریق فضای مجازی شاد از ۱۵ تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه می‌یابد.

رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در ایام تابستان گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت پایگاه‌های تابستانی عنوان کرد وگفت: ایجاد شور ونشاط، استعدادیابی، پرورش وتقویت خلاقیت ونقاط قوت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از مهم‌ترین برنامه ها‌ی این پایگاه‌ها می‌باشد.

او افزود: غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است که در این پایگاه هابا ارائه خدمات آموزشی مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنر‌های آوایی، مهارتی، نمایشی وتوسعه مهارت‌های ورزشی در پی تحقق آن می‌باشیم.

رنجبر پرورش استعدادها، توانمندسازی دانش آموزان در رشته‌های مختلف، تقویت اعتماد به نفس و بنیه معنوی، ارتقای مهارت‌های زندگی وبرنامه ریزی در امور فردی و اجتماعی را از دیگر اهداف کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت برشمرد.

او در ادامه گفت: با تقویت مهارت‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه صرفنظر از محدودیت آن‌ها می‌توان توانمندی‌ها وظرفیت‌های ارزشمند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

رنجبر گفت: اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرحی داشته باشیم می‌توانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی وآموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به این دانش آموزان برداریم.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهارداشت:اوقات فراغت در واقع دوره تربیت غیررسمی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است که به مراتب بیشتر از تربیت رسمی می‌تواند در تغییر رفتار، دستیابی به اهداف آموزشی، پرورشی وارتقای سطح دانش و بینش علمی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی آنان مؤثر باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.