خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با برشمردن ورزش بعنوان پدیدهای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت وشکوفایی استعدادها دارد، گفت: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.
رنجبر غنی سازی اوقات فراغت را یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی عنوان کردو گفت: فعالیتهای اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه با رویکرد آموزش وتوسعهی مهارتهای عملی از طریق انجام فعالیتهای فرهنگی وتربیتی از ۱۵ تیرماه آغاز میشود.
او با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیتهای منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه میشود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد میگیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.
رنجبر در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزههای مختلفی به ویژه فعالیتهای ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه میباشد.
او افزود: فعالیت های ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش آموز باشد و قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانشآموزان را تقویت کند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، دانشآموزان میتوانند با حرکاتی ساده همچون دراز و نشست یا حرکات کششی با همراهی والدین در محیط خانه ورزش کنند.
او با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان داشت: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آنها کمک میکند که مهارتهای زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندیهای خود را به نمایش بگذارند.
انتهای پیام/ع