شواهد حاکی از آن است که ایالات متحده و، اروپاییان، به این نتیجه رسیده‌اند که اگر ایرانیان موفق به عبور از این گردنه آخر شوند، سرعت توسعه و پیشرفت‌شان دیگر مهار‌شدنی نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر هشت سال جنگ تحمیلی را فاکتور بگیریم، در طول تاریخ بعد از انقلاب این حجم از دشمنی از سمت جبهه استکبار در عرصه‌های گوناگون سابقه نداشته است.

این جبهه در عین حال که در بخش نظامی و در محور‌های مقاومت با ایران اسلامی درگیر است، در همان حال در اعمال فشار اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و رسانه‌‎ای از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند؛ در‌عین‌حال که بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های غیرانسانی و ضدبشری را علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است، در همان حال ابایی از آن ندارد که یک فرمانده رسمی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را که به دعوت مقامات عراقی راهی این کشور شده است، علنا ترور کند.

شواهد حاکی از آن است که ایالات متحده و در کنار آنها، اروپاییان، به این نتیجه رسیده‌اند که اگر ایرانیان موفق به عبور از این گردنه آخر شوند، سرعت توسعه و پیشرفت‌شان دیگر مهار‌شدنی نیست و باید رسما جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بازیگر مهم بین‌المللی به رسمیت بشناسند؛ به همین جهت هم هست که همه ابزارها، تدبیرها، مکر‌ها و سیاست‌هایشان را به صحنه آورده‌اند تا مگر مانع عبور ایران از آخرین گردنه شوند.

مساله هسته‌ای، حضور قدرتمند در محور مقاومت، حساسیت نسبت به پشت دیوار‌های رژیم صهیونیستی، پرتاب ماهواره، قدرت بلامنازع موشکی در منطقه و تاب آوری اعجاب‌آور در برابر شدیدترین فشار‌های اقتصادی و سیاسی، همه و همه بهانه‌هایی برای جلوگیری از گذشتن از این گردنه آخر است.

هرچند حضرت حق وعده داده مومنین را در هر وضعیتی یاری خواهد کرد، ولی کاش حداقل یک قوه‌مجریه چابک و پرنشاط هم بود که در این وضعیت، باری از دوش مردم برمی‌‍‌داشت، نه آنکه خود باری به دوش مردم باشد.


بیشتر بخوانید


منبع: صبح نو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.