سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایر گفت: خانه‌های ورزش روستایی نگاه نویی بر توسعه ورزش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بهاری سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایر در آیین تجهیز و راه‌اندازی ۲۷ خانه ورزش روستایی با بیان اینکه این زیرساخت‌ها به نوجوانان و جوانان روستا‌ها فرصت لازم را برای گذران فرصت‌ها خواهد داد، گفت: امروز ۲۷ خانه روستایی در استان تجهیز می‌شوند تا شرایطی را برای گذران سالم اوقات فراغت روستائیان فراهم آوریم.

او افزود: از دل همین خانه‌هایی ورزش روستایی، ورزشکاران زیادی به تیم‌های ملی روانه شده‌اند که این امر حاصل تلاش روستائیان است.

اکبری سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری با بیان اینکه تجهیز خانه‌های ورزش روستایی بسیار حائز اهمیت است چرا که استعداد‌های روستایی انگیزه بالقوه بیشتری دارند، تصریح کرد: با شناسایی این استعداد‌ها می‌توانیم با پرکردن اوقات آن‌ها از مهاجرت روستائیان و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

او با تاکید بر شناسایی، معرفی و پرورش استعداد‌ها در روستاها، اظهار کرد: توزیع عادلانه فرصت‌ها یکی از اولویت‌هاست.

اکبری با بیان اینکه با این فعالیت‌ها از فقر حرکتی جلوگیری و توسعه تندرستی و نشاط اجتماعی را دنبال خواهیم کرد، تاکید کرد: خانه‌های ورزش روستایی نگاه نویی بر توسعه ورزش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری با تاکید بر همکاری سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها، تصریح کرد: هرچقدر به جامعه روستایی کمک کنیم می‌توانیم سلامت را تضمین کرد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی تداعی گر ارزش‌های دینی و هویت ملی هستند، عنوان کرد: بازی‌های بومی و محلی در توسعه گردشگری بسبار اثرگذار خواهد بود.

اکبری با بیان اینکه امیدواریم با همکاری تمام نهاد‌ها در جهت ارتقای سطح سلامت مردم روستایی تلاش کنیم، گفت: با توجه به شرایط کرونا به عنوان مسئولین هر بخشی نباید به فکر این باشیم که کرونا وجود دارد و نمی‌توان فعالیت انجام داد.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است، اظهار کرد: به محض اینکه شرایطی فراهم شود در خصوص برگزاری جام خوشه چین فعالیت خواهیم کرد.

او بیان کرد: تلاش خواهیم کرد در برگزاری این جام با دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و سایر ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط با ورزش روستایی همسو باشیم تا از موازی کاری پرهیز و خدمات بهتری به جامعه مخاطب ارائه دهیم.

اکبری بیان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با توجه به امکانات در روستا‌ها به رشته‌های مختلف توجه شود تا روستائیان نیز علاوه بر رشته‌های بومی سایر رشته‌ها را دنبال کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار