در بحبوحه شیوع گسترده کرونا، پرستاران سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به کمبود تجهیزات پزشکی لازم و شرایط بد کاری دست به اعتصاب زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، پرستاران بیمارستان‌ها و کلینیک‌های سرزمین‌های اشغالی امروز در اعتراض به شرایط کاری در بحبوحه شیوع گسترده کرونا دست به اعتصاب زدند.

این پرستاران به فشار بالای کاری و همچنین کمبود تجهیزات پزشکی که در رسیدگی به بیماران کرونایی لازم است، اعتراض داشتند. بنا به نوشته آناتولی، هنوز مشخص نیست که آیا این اعتصاب فقط برای یک روز بوده است و یا آنکه در روز‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

همچنین گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که تلاش‌ها برای رسیدن به توافق میان انجمن پرستاران و وزارت دارایی اسرائیل در مورد درخواست‌های مطرح شده ناموفق بوده است.

روز گذشته وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد ۸۱۳ پرستار به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به کرونا قرنطینه شده‌اند. انجمن پرستاری شکایت دارد که هیچ پرستار دیگری علی رغم آنکه فشار کاری در بخش درمانی بیمارستان‌ها بالاست استخدام نمی‌شود.

ایلانا کوهن، رئیس اتحادیه پرستاران اسرائیل، در این خصوص گفت کمبود پرستار حتی پیش از شیوع کرونا نیز وجود داشت و در این میان وزارت دارایی اسرائیل مقصر اصلی است.

مقامات بهداشت اسرائیل امروز اعلام کردند در شبانه روز گذشته ۹۵۱ مبتلای جدید به کرونا شناسایی شده است و تعداد کل مبتلایان در این سرزمین‌ها به ۵۰ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده است.

اسرائیل در چند روز اخیر روز‌های پرآشوبی را پشت سر گذاشته است. در روز‌های اخیر چندین تظاهرات در اعتراض به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به راه افتاده است. همچنین روز گذشته هزاران نفر در یک تظاهرات اعتراضی جدید مقابل خانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اعتراضات پرشوری که در چند روز گذشته برای استعفای او برگزار شده، حضور یافتند. این تظاهرات‌ها در پی تحقیقاتی است که در خصوص فساد نتانیاهو و نیز سیاست‌های وی در برابر شیوع همه گیری ویروس کرونا به انجام رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار