مسئول کمیسیون گردشگری شورای شهر زرندگفت:میراث شهر گواه قدمت شهر هستند و در این راه برج زرندوئیه بازسازی و مرمت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در جلسه‌ ای  با حضور سید عباس تهامی مسئول کمیسیون گردشگری شورای شهر زرند، محمد اسلامی رئیس اداره میراث فرهنگی، احسان نوذری معاون فنی و عمرانی شهرداری و مالک برج زرندوئیه ،اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی برای اقدامات بعدی جهت احیای برج زرندوئیه بررسی شد.

او ضمن تشکر از اقدامات شایسته شهردار زرند در تسطیح کوچه‌های اطراف برج و اقدامات قابل تقدیر عمرانی مالک برج طی چند ماه گذشته گفت: مجدد پیگیری‌های لازم برای احیاء برج را از سر خواهیم گرفت.

مسئول کمیسیون گردشگری شورای شهر زرند در این جلسه، مسئله کرونا را عامل تاخیر در تشکیل جلسات و پیگیری‌های لازم در چند ماه گذشته اعلام کرد.

تهامی بیان داشت: میراث شهر گواه قدمت شهر هستند اگر چه بسیاری از این آثار ارزشمند را از دست داده‌ایم، اما تلاشمان بر این است که با همت مسئولین آثار باقیمانده را احیا کرده و قدر بدانیم.

مالک برج زرندوئیه در این جلسه از ترمیم و بازسازی قسمتی از دیوار‌های تخریب شده و خاک برداری و پدیدار شدن آب انبار مجموعه برج که دارای معماری شگفت انگیزی است خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی زرند در این جلسه ضمن ارائه پیشنهادی برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی در زرند، حمام خاندان قلی بیگ که جنب پارک سقاخانه قرار دارد را محل مناسبی برای این بازارچه دانست.

او از انتخاب مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری زرند به عنوان شهرستان برتر استان خبر داد و بیان داشت: زرند بعنوان شهر جشنواره‌های میراث فرهنگی در کشور انتخاب و معرفی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند تاکید کرد: که المان‌ها و نماد‌های انتخابی برای شهر باید برگرفته از فرهنگ و معرف تاریخ و هویت زرند باشند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری در این جلسه با بیان اینکه اراضی باغات محدوده برج به هیچ عنوان تغییر کاربری نخواهد شد گفت: مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی باید بر اساس هنر تصویرسازی گذشته همان بنا انجام گیرد .

اوافزود: تک بعدی نباید جلو رفت در کنار برج چندین میراث دیگر هم هستند که باید دیده شوند.

معاون عمرانی شهرداری ضمن اشاره به آرامگاه خواجه فقیه و عبدالسلام و حسینیه قلعه بیان داشت:با اندکی رسیدگی و مرمت می‌توان از این مکان‌ها به عنوان مجموعه‌ای زیبا برای محافل شاعران و هنرمندان و دیگر برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

نوذری برای معرفی آثار تاریخی و گردشگری زرند در فضای مجازی راه اندازی وب سایتی با این مضمون را لازم و ضروری دانست.

در پایان جلسه بازدیدی از اقدامات انجام شده در برج زرندوئیه به عمل آمد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار