برداشت گندم از کشتزار‌های شهرستان اقلید آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید علی آقا میرطالبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت گندم از سطح ۲۷ هزار هکتار از کشتزار‌های این شهرستان آغاز شده که از این میزان ۲۱ هزار هکتار اراضی آبی و مابقی اراضی دیم است.

او، با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۰ هزار تن گندم برداشت شود، بیان کرد: عمده ارقام گندم آبی کشت شده شامل، پیشگام، میهن و حیدری و ارقام گندم دیم شامل آذر۲ و محلی است.

میرطالبی تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین نهاده‌های سال آینده بر اساس تناژ گندم تحویلی است از کشاورزان این شهرستان درخواست کرد گندم و جو مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید تعیین شده تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید، ادامه داد: قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم امسال ۲۵ هزار ریال و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال تعیین شده که خرید جو نیز به صورت توافقی انجام می‌شود.

او، افزود: امسال عملیات برداشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا در شهرستان اقلید با استفاده بیش از ۱۲۰ دستگاه کمباین انجام می‌شود که ۱۰ مرکز خرید گندم شامل تعاونی روستایی، تعاونی‌های تولید و سازمان غله، آماده خرید تولیدات مازاد بر مصرف کشاورزان این شهرستان هستند.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد و از قطب‌های کشاورزی استان فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
پول گندم ما را بدین پاییز اومد دیگه
آخرین اخبار