بيش از ۸۵ درصد از كاركنان و كارمندان دولت در استان چهارمحال و بختیاری از ماسك استفاده مي‌كنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه از تاریخ دهم تیرماه که کمپین من ماسک میزنم اجرا شد، مردم بهتر و بیشتر از ماسک استفاده می‌کنند، اضافه کرد: ۸۴ تیم نظارتی با مشارکت بیش از ۲۹ دستگاه اجرایی همکار در سطح استان چهارمحال و بختیاری ساماندهی شدند.

او اضافه کرد: این تیم‌ها ارزیابی‌های لازم را انجام دادند که براساس نتایج این ارزیابی مشاهده شد بیش از ۸۵ درصد از کارکنان و کارمندان دولت از ماسک استفاده می‌کنند که شاخص بسیار خوبی است.

جزایری افزود: استفاده از ماسک را باید از خانه‌های خود شروع کنیم و هر فردی به محض آنکه بخواهد از خانه خارج شود از ماسک استفاده کند.

او ادامه داد: حدود سه هفته است که کل کشور و به طبع آن این استان متاثر از آمار‌های شیوع مجدد بیماری است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طی روز‌های گذشته که بحث محدودیت‌ها کاهش پیدا کرد شاهد آن بودیم که آمار مبتلایان افزایش پیدا کرد، افزود: بعد از گذشت سه هفته، بیماری کووید ۱۹ در استان مدیریت و کنترل شد و در حال حاضر از یک وضعیت ثبات نسبی در این استان برخوردار هستیم.

او ادامه داد: نکته حائز اهمیت آن است که تعداد موارد بستری و فوتی در چهارمحال و بختیاری شیب تندی دارد و به موازات هم در حال صعود هستند، با اقداماتی که طی دو هفته گذشته انجام گرفت، امید داریم که تا پایان این هفته ثبات بیشتر شده و شاهد شیب نزولی ابتلا و مرگ و میر در این استان باشیم.

جزایری بیان کرد: برای اولین بار از شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری آمار چهار نفر فوتی طی ۲۴ ساعت به ثبت رسید.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از روز گذشته براساس مصوبات ستاد ملی کرونا و ابلاغ وزارت کشور، هفته سوم محدودیت‌ها را در استان شاهد هستیم، در این برهه باید تلاشمان این باشد که محدودیت‌ها به تعطیلی عمومی نیانجامد، اما اگر همچنان شاهد سیر صعودی بیماری کرونا باشیم آنگاه در کنار اعمال محدودیت‌ها باید شاهد تعطیلی برخی صنوف در استان نیز باشیم.

او خاطرنشان کرد: در دور سوم محدودیت‌ها، استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری از برگزاری هرگونه همایش، تجمع، جلسات و نمایشگاه‌ها منع شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین براساس این ارزیابی ۴۵ درصد در بخش صنوف مختلف از ماسک استفاده می‌کنند، تقاضایمان از اصناف این است که ابتدا خود به عنوان ارائه دهنده خدمت از ماسک استفاده کنند، دوم اینکه حتما به خدمات گیرندگان تاکید کنند که از ماسک استفاده کنند و سوم اینکه حتما از مواد گندزدا در محل صنف خود استفاده کنند.

او با بیان اینکه بعد از ارزیابی در صنعت و کارخانجات استان مشخص شد ۶۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند، اظهار داشت: اگر استفاده از ماسک در همه گروه‌های سنی و اجتماعی به بالای ۵۰ درصد برسد قطعا تاثیر بسزایی در عدد بازتولید یا میزان سرایت بیماری خواهد داشت و شاخص ابتلا و سرایت پذیری بیماری به عدد زیر یک خواهد رسید، این بدان معنا است که یک فرد ممکن است تنها یک فرد را آلوده کند که اکنون این عدد در کشور بیشتر از یک است.

جزایری از مردم استان چهارمحال و بختیاری تقاضا کرد با توجه به گرمای هوا همچنان از ماسک استفاده کنند، به ویژه جوانان و نوجوانان که می‌توانند ناقل سالم بیماری باشند و اگر از ماسک استفاده نکنند می‌توانند عامل خطر برای گروه‌های پرخطر خانواده شوند، لذا جوانان و نوجوانان حتما استفاده از ماسک را فراموش نکنند چراکه استفاده از ماسک در کنار شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات می‌تواند ۹۵ درصد در عدم ابتلای افراد به کرونا تاثیرگذار باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مردم آموزش‌ها درخصوص استفاده از ماسک را از کانال‌های مختلف دریافت کردند که بعضا تناقضاتی در این مطالب وجود دارد، بنابراین به همه کادر بهداشت و درمان در استان تاکید شد که آموزش استفاده از ماسک را سرلوحه کار خود قرار دهند.

او با تاکید بر اینکه از هر خانواده یک سفیر سلامت انتخاب شد و این سفیران سلامت رابط و پل ارتباطی برای اخذ آموزش‌ها برای انتقال به خانواده‌های خود هستند، ادامه داد: مهم‌تر از همه سایت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد است که در بحث آموزش‌ها درخصوص کووید ۱۹ و راه‌های مقابله با آن فعال بوده و اطلاع‌رسانی می‌کند.

جزایری افزود: همچنین افرادی که برای انجام تست کرونا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند نیز به صورت کامل مورد آموزش قرار می‌گیرند تا ابتدا ۱۴ روز قرنطینه خانگی را به صورت کامل رعایت کنند و دوم اینکه اگر جواب کرونای این فرد مثبت شد حتما در مدت قرنطینه در منزل از ماسک استفاده کنند و افرادی که با این فرد زندگی مشترک دارند نیز حتما ماسک بزنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار