رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: این دانشگاه از بزرگترین مصرف کنندگان ماسک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش تقاضا برای ماسک و کمبود آن اظهار داشت: این دانشگاه از بزرگترین مصرف کنندگان ماسک است.

او در خصوص کمبود ماسک در برخی داروخانه‌های سطح استان افزود: پس از شیوع بیماری کووید ۱۹، تقاضا برای خرید ماسک افزایش یافت در حالی که ظرفیت تولیدی کشور عدد خاص و تناسبی بین میزان تقاضا‌ها و ظرفیت تولید نبود.

شیرانی اضافه کرد: هر چند ظرفیت تولید ۲ تا ۳ برابر افزایش یافت، اما همچنان با کمبود مواجه هستیم و اولویت تأمین ماسک برای کادر بهداشتی و درمانی در حال خدمت در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا و متصدیان مشاغل فعال و پر خطر است.

او ادامه داد: با افزایش خط تولید ماسک وضعیت توزیع آن در داروخانه‌ها بهتر شده و ماسک فیلتر دار تا حدودی در داروخانه‌ها موجود و تعدادی ماسک سه لایه نیز از هفته آینده توزیع خواهد شد.

شیرانی با اشاره به فعال شدن کارگاه‌های تولید ماسک از سوی گروه‌های خود جوش مردمی و بسیجیان و نهاد‌های مختلف خاطر نشان کرد: ماسک‌های تولیدی در این کارگاه‌ها قابلیت توزیع در مراکز بهداشتی و درمانی ندارد ولی در بین مردم با شعار «من برای تو ماسک میزنم تو برای من ماسک بزن» برای همگان قابل استفاده و دارای مزیت است.

او افزود: با فروکش کردن بیماری و افزایش ظرفیت کارگاه‌های تولید ماسک، وضعیت توزیع ماسک در استان نیز بهبود یابد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار