با عجیب‌ترین توهم جهان آشنا شوید

توهم انواع و اقسام متعددی دارد و می‌تواند علل متفاوتی نیز داشته باشد، اما برخی از انواع توهم در نوع خود منحصر به فردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، واژه توهم واژه‌ای است که بار‌ها شنیده ایم. توهم داشتن به معنای دیدن تصاویر و شنیدن صدا‌هایی است که اساسا وجود خارجی ندارند و زائیده تخیلات فرد هستند. توهم انواع و اقسام متعددی دارد و می‌تواند علل متفاوتی نیز داشته باشد، اما برخی از انواع توهم در نوع خود منحصر به فردند.

این روز‌ها بسیاری از افراد با بیماری‌های مختلف روانی آشنایی دارند و نسبت به قرن‌های گذشته به علت مطالعات و آگاهی‌های اجتماعی با مفاهیمی مانند افسردگی، استرس و اضطراب بیگانه نیستند، اما این بار قصد داریم به شما نوعی توهم عجیب را معرفی کنیم.

توهم
توهم کوتارد یک بیماری نادر است که در سال ۱۸۸۲ توسط ژول کوتارد کشف شد. این پزشک پس از ویزیت یکی از بیماران خود متوچه یک توهم نادر و کمیاب شد که تا آن زمان ندیده بود. کوتارد این بیمار را با نام مستعار مادمازل x. نام می‌برد. این توهم تا مدت‌ها بنام سندروم مادمازل x شناخته می‌شد. بعد‌ها به دلیل تقدیر از زحمات ژول کوتارد برای کشف این بیماری نام کوتارد روی بیماری گذاشته شد.

با عجیب‌ترین توهم جهان آشنا شوید

ما احتمالا کنجکاو شده اید که بدانید کوتارد دقیقا چه نوع بیماری است. توهم کوتارد یک نوع بیماری روانی بسیار نادر است که در آن بیمار تصور می‌کند یک مرده متحرک است که بدنش نیز در حال تجزیه شدن است. این توهم بی شباهت به فیلم‌های ترسناک و مرده‌های متحرک نیست. بیماران مبتلا به این توهم نه تنها نسبت به ظاهر بدن خود دچار اشتباهند بلکه حتی بوی فساد و تجزیه بدن خود یا همان تعفن را حس می‌کنند.


بیشتربخوانید


بیماری روانی
برخی از متخصصان روانشناس معتقدند بین زمینه‌های افسردگی حاد و توهم کوتارد ارتباط وجود دارد، اما علت اصلی این بیماری مشخص نیست. در تحقیقات بسیاری مشخص شده‌ است که میانگین سنی افرادی که با این بیماری درگیر هستند در حدود ۵۰ سال است؛ با این حال ممکن است کودکان و نوجوانان نیز به این بیماری مبتلا شوند و احتمال ابتلا به توهم کوتارد در زنان بیشتر است.

بیماران مبتلا به این سندرم نادر بر این باورند که خود یا ارگان‌های بدن و اندام‌هایشان مرده‌اند یا وجود ندارند همچنین ممکن است بر این اعتقاد باشند که نامیرا، روح متحرک یا حتی خون آشام و موجودی ماوراء الطبیعه هستند. این افراد به حمام نمی‌روند و در بعضی مواقع از خوردن غذا نیز خودداری می‌کنند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

برچسب ها: عجیب ترین ها ، توهم ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۳۱ تير ۱۳۹۹
به فرموده خداوند درقران کریم هر کس از خداوند ونور هدایتش فاصله بگیرد شیطان و شیاطین همدم او شده و یر وی مسلط میشوندودر دو جهان عاقبت شومی در انتظار انان خواهد بود.
France
milad
۱۶:۱۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
و تبارک الله احسن الخالقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
الهم‌عجل‌لولیک‌‌الفرج
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۱۱ ۳۱ تير ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
خوب معلومه کسی که به نظافتش اهمیت نمی دهد حمام نمی رود بوی گند تجزیه شدن میت را میگیرد باید این بیماران را به حمام ببرند و تمیز و خوشبو شوند همیشه و با اسلام ناب محمدی ص و دستورالعملهای انسانسازانه اش آشنایشان کنند و دو رکعت نماز هم که بخونند کاملا خوب می شوند .
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
داداش من این یه بیماری روانیه و درمانش هم توسط روانشناس انجام میشه نه کسی دیگه ای نمی گم نماز خوندن خوب نیست نه ولی تو این جور بیماری ها شخص باید پیش روانشناس و روانپزشک بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۹
نه داداش بیماری های روانی و درمان آنها خیلی پیچیده تر از این حرف هاست . اگه میدیدی یا سروکار داشتی این قدر ساده تصورش نمی کردی .
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۹
خوشبختانه 99 درصد مردم ایران در حباب زندگی میکنند و توهم برایشان ناکار آمد هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
خدا شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۷:۴۷ ۳۱ تير ۱۳۹۹
بعضی چیزها هم اگر توهم نباشند هم می توانند باعث ایجاد توهم شوند مثل جن و شیطان
Switzerland
جواد
۲۱:۱۷ ۳۱ تير ۱۳۹۹
شما جن و شیطان را باور ندارید ? پس قرآن را هم باور ندارید و متعاقب آن خدا را ، کاش . . .