دبیر کانون مداحان و شاعران آیینی استان فارس گفت: به زودی انتخابات کانون مداحان در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عباس موسوی اسیری دبیر کانون مداحان و شاعران آیینی استان فارس بیان کرد: مداحان استان فارس به سه گروه مداح شاخص، مداح پیرغلام، و مداحان مستمر تقسیم بندی می‌شوند که این انتخابات بین مداحان مستمر سوم مردادماه امسال همزمان با سراسر کشور در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها و مناطق برگزار می شود.

او، به تشریح نحوه برگزاری و شرایط کاندیداتوری کانون مداحان و اعلام مهمترین شرایط که مستمر بودن آن است پرداخت و تصریح کرد: این انتخابات نسبت به دوره‌های قبل تفاوت‌هایی دارد که انتخابات فقط با حضور مداحان مستمر و افرادی است که در طول سال در تمامی مناسبت‌ها به مداحی می‌پردازند.

موسوی اسیری، ادامه داد:کسانی حق شرکت در انتخابات به عنوان رای دهنده یا کاندیدا شدن را دارند که به عنوان مداح مستمر از طرف هیات برگزار کننده انتخابات، شناخته و تایید شده باشند.

دبیر کانون مداحان و شاعران آیینی استان فارس، افزود:  مقدمات برگزاری انتخابات از سوی هیات برگزاری و روسای سازمان های تبلیغات شهرستان‌ها  با هماهنگی اداره کل تبلیغات فارس انجام می شود.

او، اضافه کرد: مداحان استان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس و با هدف کیفی سازی فعالیت‌های کانون مداحان اقدام به تغییر در سبک انتخابات کرده است.

موسوی اسیری، اظهار کرد: تغییرات دیگر این است که بانوان مداح برای کانون مداحان جدا می شوند، و این شرایط با توجه به اهمیت کار شاعران آیینی برای این قشر نیز رخ می دهد، یعنی در آینده نزدیک ما در استان فارس کانون مداحان برادر، کانون مداحان خواهر و کانون شاعران آیینی را داریم.

دبیر کانون مداحان و شاعران آیینی استان فارس، با تاکید بر اینکه در شکل جدید می‌توان به خوبی به ریز مسائل رسیدگی کرد، گفت: مقرر شده هیات‌های اندیشه ورز متشکل از مداحان و پیشکسوتانی که سال‌ها در زمینه مداحی انجام وظیفه کرده اند در استان فارس شکل گیرد تا  بر امورات مداحان نظارت کنند، و از سویی دیگر چند مداح شاخص نیز به هیات رئیسه کانون مداحان استان‌ها و کشور افزوده شود.

او، بیان کرد: انتخابات کانون مداحان باشیوه جدید در سوم مرداد ماه امسال برگزار می‌شود که ثبت نام نامزدهای انتخابات تا ۲۳ تیرماه امسال انجام شده است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.