رئیس کل دادگستری فارس خواستار پیگیری برای ایجاد اورژانس اقتصادی ویژه صنایع مشکل دار استان توسط نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جلسه دیدار منتخبان مجلس در فارس با نماینده ولی فقیه در این استان، گفت: کارخانه‌های مختلفی در استان وجود دارد که در حال حاضر با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ واحدهایی مانند سیمان استهبان و کاشی و سرامیک آباده؛ لذا می طلبد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای برطرف کردن مشکلات این واحدها اقدامات لازم انجام و در این راستا اورژانس اقتصادی را راه‌اندازی کنند.

رئیس کل دادگستری فارس ضمن تبریک به منتخبان مجلس سورای اسلانی در استان با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس اکنون نمایندگان تمام مردم ایران محسوب می‌شوند، بیان کرد: اگر تحول در مجلس شورای اسلامی روی دهد شاهد تحول در استان‌ها و کشور هم خواهیم بود البته دادگستری نیز در راستای این تحول از مدت‌ها قبل فعالیت‌های نوینی اجرایی کرده تا بتواند نقش موثری در تحول اجتماعی داشته باشد.

موسوی اضافه کرد: در راستای تحول در جامعه نباید از فضای مجازی و ظرفیت‌های آن واقع شده البته ظرفیت‌های در فضای مجازی وجود دارد که اگر مدیریت نشود این ظرفیت‌ها به تهدید منجر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه یکی از انتظارات جامعه آنست که قوه مقننه نیز همچون قوه قضاییه، شاهد تحول باشد، گفت: یکی از انتظارات مردمی این است که در مجلس یازدهم شورای اسلامی شاهد تحول در مجلس باشیم تا سرمایه های اجتماعی نسبت به گذشته افزایش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس نیز در این جلسه یکی از وظایف مهم مجلس را بررسی لایحه بودجه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که دستگاه‌های فرهنگی با آن مواجه هستند عدم پرداخت بودجه مناسب حوزه فرهنگ در بودجه‌های سالانه کشور است.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی تاکید کرد: نمایندگان مجلس اگر به دنبال رشد و شکوفایی در اقتصاد هستند باید مسجد را محور فعالیت‌های خود قرار دهند.

او افزود: نظام تخصیص اعتبارات در کشور به گونه‌ای است که باعث شده تا شاهد کاهش پرداختی به دستگاه‌های فرهنگی کشور باشیم و این نشان دهنده ضعف نظارت مجلس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در خصوص توسعه فرهنگ نیز متذکر شد: ریل اقتصاد و ریل شاخصه‌های اجتماعی فرهنگی بر توسعه فرهنگ حرکت کند و اگر دنبال پیشرفت در شاخصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی در جامعه هستیم، باید فرهنگ در کشور بهبود یابد.

مهرابی با اشاره به لزوم افزایش سرمایه انسانی در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: وجود ۷۸۰۰ هیئت مذهبی و ۸ هزار عضو کانون مداحان در کنار هزار گروه مردم نهاد دینی باعث شده تا ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه مسائل دینی در استان فارس وجود داشته باشد.

رئیس حوزه‌های علمیه استان فارس نیز در ادامه این دیدار گفت: سه دوره در مجموع ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی است که از استان فارس در هیچ کدام یک از حوزه‌های انتخابیه استان یک نماینده روحانی به مجلس معرفی نشده است.

حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی گفت: وحدت و انسجام مجمع نمایندگان فارس یکی از مهمترین خواسته‌های جامعه از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است البته روحانیون فارس نیز علاقه مند هستند تا با هم صدایی با نمایندگان به دنبال توسعه وحدت و انسجام میان نمایندگان مردم و نخبگان جامعه باشند.

او از تقابل جبهه‌های انقلابی در مجلس سخن گفت و اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که اگر در مجلس شورای اسلامی مدیریت نشود در آینده مشکل ساز خواهد شد تقابل جریان‌های انقلابی در مجلس است، اگر مدیریتی بر رفتارهای جریان‌های انقلابی نباشد شاهد خواهیم بود که جریان‌های انقلابی به جایی این که در کنار هم قرار بگیرند رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

منتخب مردم شیراز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس یازدهم با تحولات مختلف همراه خواهد بود به گونه‌ای که شاهد افزایش سرمایه های اجتماعی جامعه خواهیم بود.

ابراهیم عزیزی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی به دنبال آن هستند، وحدت در میان نمایندگان است تا در کنار وحدت به دنبال حل مشکلات اجتماعی باشیم.

او اظهار کرد: از میان چهار هزار واحد صنعتی که در استان فارس وجود دارد ۳۱۰۰ واحد تعطیل است، برای بهبود وضعیت صنعتی این استان نیاز داریم تا با همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی موضوعات مختلف و مشکلات استان، اعم از مشکلات راه آهن، آب و صنعت را برطرف کنیم.

او ادامه داد: یکی از موضوعات کلانی که در استان فارس باید مورد توجه باشد اتصال استان فارس به خلیج فارس است که این موضوع اساسی و محوری باید در دستور کار نمایندگان فارس قرار گیرد.

منتخب مردم داراب و زرین دشت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان فارس در چهار حوزه کشاورزی، صنعت، اشتغال و خدمات مغفول مانده است.

محمد جواد عسکری شعار وحدت مطرح شده از سوی منتخبان مردم در یازدهمین دوره مجلس را شعاری محوری برشمرد و تاکید کرد که در این دوره با پیگیری مطالبات مردم و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای کاهش بیکاری تلاش خواهد شد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فارس در حوزه‌های کلان مدیریتی دارای مشکلات اساسی است.

رحیم زارع تصریح کرد: از موضوعاتی که در استان فارس باید مورد توجه مدیران قرار گیرد، موضوع محیط زیست، توسعه و بازآفرینی بافت‌های تاریخی در مناطق شهری و روستایی توسعه مناطق روستایی و بهبود فضای کسب و کار در استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.