نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق اعلام کرد بغداد باید اولین طرفی باشد که پرونده ترور شهیدان المهندس و سلیمانی را بین‌المللی می‌کند و همچنین باید خواستار مجازات آمریکا باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق اعلام کرد افرادی در داخل کشور هستند که در مسیر پیگیری پرونده ترور «ابومهدی المهندس» نائب ‌رئیس الحشدالشعبی و «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و مجازات طرف آمریکایی برای جنایتی که مرتکب شده است، مانع تراشی می‌کنند.

وی تاکید کرد: عراق باید اولین کشوری باشد که خواستار مجازات آمریکا شده و ضمن بین‌المللی کردن این پرونده، آن را به سازمان ملل و دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه) ارجاع دهد.

این نماینده عراقی افزود: نوعی تعلل در دولت عراق درقبال مسأله ترور این فرماندهان از سوی آمریکا در بغداد وجود دارد.

البلداوی گفت: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، کسانی از مجازات عامل ترور المهندس و سلیمانی جلوگیری می‌کنند. این در حالی است که شورای عالی قضایی تاکنون چندین مکاتبه با نهاد‌های دولتی درباره این پرونده ترور انجام داده، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

نماینده ائتلاف فتح در پایان تاکید کرد عراق باید اولین طرفی باشد که حق خود را در این خصوص مطالبه کرده و طرف آمریکایی را به دلیل ارتکاب جنایت علیه المهندس و سلیمانی بازخواست کند و همچنین از طریق سازمان ملل و دادگاه کیفری بین‌المللی عاملان این جنایت را قصاص کند.

شورای عالی قضایی عراق نیز دیروز (یک‌شنبه) در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: انجام تحقیقات در خصوص عملیات ترور شهیدان المهندس و سلیمانی از لحظات نخست وقوع این حادثه به انجام رسید و دستگاه قضایی عراق با این حادثه به عنوان جنایتی که در خاک عراق اتفاق افتاده، برخورد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات طبق قواعد تحقیقاتی که در قانون اصول محاکمات جزایی عراق بدان اشاره شده، به اجرا درآمد. با وزارت خارجه و دبیرخانه هیئت وزیران در خصوص جزئیات حادثه گفتگو به عمل آمد و برگزاری تحقیقات از زمان حادثه طبق قانون عراق ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار