نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با روزنامه سعودی «عکاظ» اعلام کرد سفرش به عربستان «تشریفاتی» نیست و هدف از آن ایجاد مرحله جدیدی از همکاری‌ها میان دو کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه سعودی عکاظ پیش از سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به ریاض با وی درباره این سفر و روابط دو کشور مصاحبه کرد.

الکاظمی در این مصاحبه با بیان اینکه سفرش انتقال به مرحله‌ای جدید در روابط دو کشور است، بر عمق و راهبردی بودن روابط ریاض و بغداد تأکید کرده و گفت: می‌خواهیم مرحله‌ای جدید از همکاری، همبستگی و تکامل را بر این اساس آغاز کنیم و اعتماد دارم که پادشاه و ولیعهد سعودی نیز همین تمایل را دارند.

او افزود: سفر به ریاض تشریفاتی نیست بلکه سفری کاری برای راه اندازی چرخ همکاری و تحکیم و توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور و ایجاد افق‌هایی وسیع از تکامل اقتصادی در حوزه‌های مختلف است.

مصطفی الکاظمی به روابط ریشه‌ای تاریخی و اسلامی عربستان و عراق اشاره کرد و گفت: دو کشور تلاش می‌کنند تا دستاورد‌های خود را حفظ و از مسائل اصلی امت دفاع کنند و هیچ‌گونه دخالت در امور داخلی کشور‌های عربی را نپذیرند.

او در مصاحبه با روزنامه عکاظ در این خصوص که تروریسم، اختلافات مذهبی و دخالت نیرو‌های خارجی اوضاع بد منطقه را در دهه اخیر افزایش داده است هشدار داد و خروج از این دور باطل که منطقه بزرگترین قربانی آن بوده است را خواستار شد.

نخست وزیر عراق پیش از سفر به ریاض، عربستان را به درک چالش‎‌های مشترک که بارزترین آن پایان مورد انتظار عصر نفت و تحولات اقتصاد جهانی است و ایجاد راه‌های مختلف برای توسعه و تعامل با مشکلات کنونی و آتی فراخواند.

به گفته منابع عراقی، سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به عربستان که قرار بود امروز (دوشنبه) انجام شود به علت وخامت حال پادشاه سعودی به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار