معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: زنبور تریکوگراما و هابروبراکون در ۳ هکتار از مزارع گوجه فرنگی مهاباد برای مقابله با آفات رها سازی شد.

رسول سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد با اعلام اینکه امسال عوامل بیولوژیک در سطح ۳ هکتار از مزارع گوجه فرنگی شهرستان مهاباد صورت گرفت، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با استمرار فعالیت انسکتاریوم پرورش حشرات مفید در استان، مبارزه بیولوژیک بر علیه آفات هلیوتیس با تولید و رهاسازی عوامل بیولوژیک انجام شد. 

سعیدیان با اعلام اینکه رهاسازی طی سه مرحله و با نظر مستقیم و بازدید کارشناسی صورت گرفت، افزود: با نصب انواع تله در مزارع و پایش آن‌ها با مشاهده اولیه شکار در هفته آخر خرداد، رهاسازی از اول تیرماه در سطح مزارع شروع شده است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در شهرستان مهاباد بیان کرد: این اقدام در راستای کاهش مصرف بی رویه سموم نباتی ، تولید محصول گواهی شده و تولید محصول سالم انجام می‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد ادامه داد: بیشترین رهاسازی و استقبال در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های شهرستان ارومیه و در تمامی مراکز جهاد کشاورزی میاندوآب و برخی مناطق شهرستان‌های بوکان و مهاباد بوده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.