دانشیار گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روز‌های کرونایی، مراجعه برخی از والدین جهت واکسیناسیون فرزندانشان با تأخیر بوده که این کار تأیید شده‌ ای نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر لیدا جراحی دانشیار گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روز‌های بحرانی کرونایی، مراجعه برخی از والدین به مراکز بهداشتی جهت تزریق واکسن فرزندانشان با تأخیر و وقفه همراه بوده است که کار درست و تأیید شده‌ای نیست.

او افزود: واکسن‌ها ضمن آموزش سیستم ایمنی بدن در برابر انواع میکروب‌ها، از بدن انسان نیز محافظت می‌کند و اگر در یک زمانی ویروس وارد بدن شد به راحتی می‌تواند با آن مقابله کند.

دانشیار گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در شرایط همه‌گیری کرونا این نگرانی وجود دارد که به دلیل تأخیر و عدم انجام برخی اقدامات بهداشتی و درمانی همچون واکسن کودکان با همه‌گیری دیگری مواجه شویم.
 
جراحی بیان کرد: به‌طور مثال عدم انجام واکسیناسیون موجب همه‌گیری سایر بیماری‌ها خواهد شد و انجام به‌رموقع واکسن فرزندانمان را از مشکلاتی همچون فلج اطفال، سل، سرخک و ... به‌دور می‌کند.

او تصریح کرد: به والدینی که واکسیناسیون فرزند خود را به تاخیر انداخته اند توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر این کار را با رعایت موازین بهداشتی انجام دهند تا کودکشان دچار مشکل نشود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قبل از مراجعه به مراکز بهداشتی توصیه می‌شود که خانواده ها با کارشناسان آن مجموعه در تماس باشند و اطلاعات لازم و کامل را کسب کنند تا دچار مشکل نشوند، زیرا ممکن است زمان واکسن فرزندشان با توجه به شرایط موجود با تغییر همراه شده باشد.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.