عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فوق تخصص ریه کودکان گفت: علائم بیماری کرونا در کودکان سالم می‌تواند خفیف باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد سیدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه علائم بیماری کرونا در کودکان سالم می‌تواند خفیف باشد، گفت: ابتلا به این ویروس در کودکانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند می‌تواند با عوارض بیشتری همراه شود.

او با بیان اینکه ابتلا به ویروس کرونا در کودکان سالم به دلیل سیستم ایمنی خاصی که دارند می‌تواند با علائم خفیفی همچون تب و یا شبیه سرماخوردگی عادی باشد، افزود: در کودکان مبتلا به سرطان، بیماری های قلبی و کلیوی و یا کودکانی که داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند ابتلا به این بیماری می‌توان با شدت بیشتری بروز کند.
 

بیشتربخوانید


فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه تغییر ساختار ژنتیکی ویروس کرونا موجب همه گیری بیشتر این بیماری در جامعه شده است و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، ادامه داد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه به بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی به ویژه از سوی والدین، اجتناب از حضور در اماکن عمومی و تجمع‌های غیر ضروری از جمله مواردی است که در این دوره باید به آن توجه داشت.

سیدی با بیان اینکه دوره کمون بیماری کرونا دو تا ۱۴ روز است و پس از آن علائم بیماری درفرد بروز می‌کند، بیان کرد: در صورت ورود این ویروس در ریه می‌تواند در بزرگسالان عوارض شدید و التهاب ایجاد کند که خوشبختانه کودکان این مرحله را خفیف طی می‌کنند.

او با بیان اینکه کودکان مبتلا به مشکلات تنفسی به ویژه باید دارو‌ها و درمان‌های خود را ادامه دهند و استفاده از دارو‌های خود را متوقف نکنند، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده در کودکانی که مبتلا به آسم هستند و دارو مصرف می‌کنند در صورت ابتلا، این بیماری با شدت کمتری خواهد بود.

رئیس بخش ریه بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در خصوص ابتلا مادران باردار به بیماری کرونا و تاثیر آن بر روی جنین، تاکید کرد: در سه ماهه نخست بارداری ابتلا مادر به تب‌های بالا می‌تواند اثرات مضری بر روی جنین داشته باشد و هر چه سن بارداری بیشتر باشد اثر آن بر روی جنین و ابتلا به بیماری‌های مزمن کمتر می‌شود.

سیدی با اشاره به اینکه تماس تنفسی در زمان شیردهی می‌تواند این بیماری را از مادر به نوزاد منتقل کند، اظهار کرد: اگر مادری به این بیماری مبتلا شد تا زمان بهبودی مادر می‌تواند شیردهی خود را به طور غیر مستقیم داشته باشد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.