مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال با هدف ایمنی سازی، ۸۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان خط کشی شده است‌.‌

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد حسین نصیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای خط کشی این مقدار جاده بیش از ۴۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

او بیان کرد: در راستای ارتقای ایمنی جاده ها ۶۰۰ عدد علائم اخطاری  و انتظامی نیز درمسیرهای ارتباطی‌ تعویض و نصب شد.

نصیری  لکه گیری ۶۱ هزار متر مربع از  محورهای مواصلاتی استان،  پاکسازی ورودی های منتهی به مرکز شهرستان‌های تابعه استان به طول  ۸۰ کیلومتر ،نصب جداکننده فیزیکی در محورهای مواصلاتی به طول یک و نیم کیلومتر و ارتقاء و تعمیرات روشنایی تونل و معابر برون شهری به طول ۸۵ کیلومتردر سال جاری را از دیگر عملکردهای این نهاد در حوزه ارتقای ایمنی راه ها اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه بخش زیادی از محورهای مواصلاتی استان کوهستانی هستند گفت: در ۱۲ کیلومتر از نقاط پرتگاهی استان حفاظ نصب و در ۸۵ کیلومتر نیز حفاظ خاکریزی انجام شده است.

این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.