پل سوم بشار در یاسوج به دلیل نبود زیرساخت‌های امنیتی به یکی از نقاط حادثه خیز کهگیلویه وبویراحمد تبدیل شده است.

نبود زیرساخت های امنیتی در پل سوم بشار یاسوجبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  پل سوم بشار که برای تسریع در تردد و تسهیل کاهش بار ترافیک در شهر یاسوج ساخته شده بود هم اکنون حال و روز خوبی ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: کلنگ پل سوم بشار در سال ۸۲ به زمین زده شد و این پل به طول ۱۳۰ متر و دارای دو دهانه ۲۵ متری و دو دهانه ۴۵ متری است و با دو باند رفت و برگشت با عرض هرکدام ۱۱ متر ،یک سال پیش افتتاح شد.

نژاد صفوی با بیان این که در طراحی این پل روشنایی تعریف نشده بود افزود: روشنایی و علائم ایمنی این پل بعد از افتتاح باند دوم انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: در یک سال گذشته واز زمانی که این پل افتتاح شد بیش از ۱۳۰ فقره تصادف منجر به خسارت و ۴۵ فقره تصادف منجر به مجروحیت بر روی این پل به وقوع پیوست که پنجاه نفر از شهروندان مجروح شدند.

سرهنگ خوشوقت با بیان اینکه این پل به یکی از سه نقطه حادثه خیز استان تبدیل شده است افزود: دلیل عمده تصادفات نبود زیرساخت‌های مناسب و نبود امنیت کامل است و اینکه یک مسیر رفت و برگشت این حجم از تردد را نمی‌پذیرد.

این پل چند ماه بعد از افتتاح در بارش‌های سیل آسای فروردین ماه پایه‌های آن دچار تخریب شد که موجی از نگرانی را برای مردم ایجاد کرد و بعد از مرمت و بازسازی پایه‌های آن دوباره به زیر بار ترافیک رفت.

کمبود علائم راهنمایی و رانندگی، یک لاین بودن این پل برای مسیر رفت و برگشت خودرو‌ها ،نبود خط کشی مناسب و نبود روشنایی بر روی این پل مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده شرکت پیمانکار این طرح گفت: ما برای افتتاح این پل موافق نبودیم و فقط بر اثر فشار‌های مسئولان شهرستانی و استانی این پل را افتتاح کردیم.

فاتحی افزود : در صورت تأمین اعتبار لاین دوم این پل تا پایان امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

رودخانه بشار از دل شهر یاسوج می‌گذرد و این شهر ۱۳۰ هزار نفری را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است که بیش از ۴۵ سال پیش دو پل برای وصل کردن این شهر بر روی آن ساخته شد که در طی دهه‌های گذشته دیگر جوابگوی بار ترافیکی شهر نبود و پایه‌های آن در حال تخریب شدن است و همین هم ضرورت افتتاح لاین دوم پل سوم را ایجاب می‌کند.

انتهای پیام/غ

معضلات پل سوم بشار یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.