استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ دکل آنتن دهی تلفن همراه موجود در اطراف مدارس شهری این استان به دلیل داشتن امواج مغناطیسی مضر برای دانش آموزان باید تا اوایل مهرماه سال آینده جابه جا شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در این جابه جایی باید تا حد امکان از دکل‌های جدید، پیشرفته و قوی‌تر که بتوانند در فاصله دورتر آنتن دهی بهتری داشته باشند استفاده شود.

وی افزود: ۱۸ کیوسک موجود در محدوده مدارس شهری کهگیلویه و بویراحمد که بدون مجوز بوده یا مواد خوراکی غیربهداشتی عرضه می‌کنند با همکاری شهرداری‌ها و اداره کل آموزش و پرورش استان هر چه زودتر تعطیل شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار نظارت بیشتر و جدی‌تر اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی این استان بر توزیع انواع مواد لبنی در استان شد.

احمدی بیان کرد: موضوع جابه جایی یا ادامه دفن زباله و پسماند در منطقه دوپشته دشتروم شهرستان بویراحمد در نشست بعدی شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شود.

وی عنوان کرد: به دلیل اهمیت چشمگیر بحث سلامت مردم نباید کمترین ملاحظه کاری یا سهل انگاری در این راستا در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود.

احمدی ابراز داشت: عرضه هرگونه مواد غذایی در کهگیلویه و بویراحمد اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو، چای یا قهوه باید همراه با رعایت کامل مسائل بهداشتی باشد.

وی گفت: مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد به دقت پیگیری و اجرا شوند به طوری که نتایج کاربردی داشته باشند.

احمدی اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز باید زباله‌ها و نخاله‌های موجود در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد هر چه زودتر از سوی شهرداری‌های ۱۷ گانه این استان جمع آوری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کانون سلامت محلات با هدف اجتماعی کردن سلامت و جلب مشارکت مردم در این راستا در شهرستان‌های بویراحمد و دنا راه اندازی شده است.

اورنگ ایلامی اظهار داشت: هم اینک شهرستان‌های بویراحمد و دنا به ترتیب دارای ۷۷ و ۱۶ کانون سلامت محلات هستند.

وی با اشاره به اینکه کانون سلامت محلات بازوی اجرایی دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها هستند، افزود: به زودی در ۶ شهرستان دیگر کهگیلویه و بویراحمد نیز این کانون‌ها راه اندازی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال آینده طرح‌های پایش فشار خون و سلامت دهان و دندان در این استان اجرا می‌شود که کانون‌های سلامت محلات شهرستان‌های بویراحمد و دنا می‌توانند نقش بسزایی در اجرای مطلوب این ۲ طرح مهم داشته باشند.

ایلامی عنوان کرد: جاده منتهی به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج و پردیس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با وجود شلوغی و پر رفت و آمد بودن کم عرض است.

وی ابراز داشت: به همین دلیل رفت و آمد مردم و دانشجویان یا انتقال بیماران با آمبولانس تاکنون با مشکلات متعددی مواجه شده است.

ایلامی خواستار بازگشایی این جاده و شتاب بخشی در ساخت و افتتاح پل چهارم بشار شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فروش ماهی و میگو که کنار برخی جاده‌های ارتباطی این استان انجام می‌شود به دلیل رعایت نشدن مسائل بهداشتی ممنوع است.

عبدالله بهمنش اظهار داشت: تاکنون تذکر‌ها و اخطار‌های لازم از سوی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به عده‌ای از فروشندگان ماهی و میگو در کنار برخی جاده‌های ارتباطی این استان داده شده است.

وی افزود: برخورد جدی با خودرو‌های سیار عرضه ماهی و میگو در شهر‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد نیز از سوی اداره کل دامپزشکی استان انجام خواهد شد.

بهمنش بیان کرد: شماره پلاک این خودرو‌ها به پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد داده شده تا به عنوان متخلفان بهداشتی با آنان برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/غ

برخورد جدی با خودرو‌های سیار عرضه ماهی و میگو

برچسب ها: استاندار ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.