رئیس پلیس اسدآباد گفت: برای کاهش سرقت احشام ، مالکان باید از سیستم‌های پیشگیری از سرقت استفاده کنند.

استفاده از سیستم‌های پیشگیری از سرقت برای جلوگیری از سرقت احشامسرهنگ افشین‌ یاری، رئیس پلیس اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با توجه‌ به‌ مساعد شدن شرایط جوی و چرای دام‌ها در مراتع و همچنین نگهداری شبانه آن‌ها در خارج از اصطبل، بمنظور پیشگیری از وقوع سرقت احشام در شهرستان هشدار‌های لازم به دامداران داده شد.

او توصیه کرد: دامداران محل نگهداری احشام خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته، زنگ خطر و روشنایی کافی مجهز نمایند.

رئیس پلیس اسدآباد بیان کرد: استفاده از سیم خاردار و یا هر مانع فیزیکی دیگر در اطراف محل نگهداری دام‌ها برای کاهش سرعت عمل سارقان ضروری است.

سرهنگ یاری با بیان اینکه مالکان، افراد نگهبان و چوپان گله هر چند ساعت یک بار در طول روز باید به گوسفندان سرکشی کنند ادامه داد: دامداران آمار تعداد احشام خود را درطول ساعت مختلف شبانه روز کنترل کنند.

یاری اضافه کرد: دامداران همچنین، از دادن هرگونه اطلاعات به خصوص تعداد چوپان، نگهبان شبانه و گوسفندان خود به افراد غریبه امتناع کرده و از ورود آن‌ها به محل نگهداری احشام و حتی چرای دام‌ها جلوگیری کنند.

او بیان کرد: استفاده از حیوانات و پرندگان نگهبان اهلی مانند سگ و غاز در اطراف و محل نگهداری احشام، بویژه شب هنگام در امر کاهش سرقت و هوشیار نمودن چوپان و نگهبان، می‌تواند بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.