رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: واکسن تب مالت برای ۴۰ هزار راس دام در شهرستان تزریق می‌شود.

آغاز واکسیناسیون دام در برابر تب مالتعادل بصیری محمد پور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: طرح واکسیناسیون رایگان بروسلوز یا تب مالت برای دام‌های سبک و سنگین شهرستان آغاز شد.

او پیش بینی کرد برابر دستورالعمل دامپزشکی در طول اجرای طرح ۴۰ هزار راس  گوساله ماده،  بره و بزغاله ماده رایگان واکسینه  شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد بیان کرد: بیماری تب مالت یا بروسلوز به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می‌شود.

محمد پور افزود: باکتری بروسلا که ایجادکننده بیماری است، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می‌سازد و این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازاییِ دام‌های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر بصیری با توجه به این که انتقال عامل بیماری بروسلوز از طریق خرید دام‌های جدید به واحد‌های دامداری صورت می‌گیرد، به دامداران توصیه کرد: از خرید دام‌های بدون پیشینه بهداشتی مشخص و مطلوب که واکسینه نشده‌اند خودداری کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.