فرماندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه از نظر شیوع کرونا در وضعیت هشدار قرار دارد و برای خروج از این وضعیت سختگیری‌های کرونایی را تشدید می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  فضل الله رنجبر امروز (۲۹ تیر) در نشست ستاد کرونای شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از نظر شیوع کرونا در وضعیت هشدار قرار دارد، بیان کرد: با وجود اینکه شیب موارد ابتلا به کرونا نزولی شده و تعداد فوتی‌ها هم روند کاهشی دارد، اما هنوز شرایط نگران‌کننده است.

رنجبر گفت: بهترین راهکار برای خروج از وضعیت هشدار کرونایی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بیشترین کرونایی‌های شهرستان کرمانشاه با حضور در مراسم شادی و عزا به بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: حضور در مراسم جشن و عزا را به هیچ عنوان به مردم توصیه نمی‌کنیم.

رنجبر تاکید کرد: اگر بتوانیم با اتخاذ تصمیماتی شیب ملایم شده کرونا در کرمانشاه را به سمت نزولی شدن پیش ببریم، در آن صورت می‌توان در مورد فعالیت تالار‌ها برای برگزاری مجالس شادی و عزا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی با اطمینان بیشتری تصمیم گیری کرد.

رنجبر با تاکید بر عدم برگزاری مراسم ترحیم از سوی خانواده افراد متوفی، اظهار کرد: هم اکنون از خانواده‌های داغدار برای برگزار نکردن مراسم عزاداری تعهد گرفته می‌شود و تنها بستگان نزدیک اجازه حضور در مراسم کفن و دفن و اقامه نماز میت را دارند.

او گفت: بخشداران هم باید با تشکیل جلسه در دهداری‌ها مانع از برگزاری مراسم عزاداری در سطح روستا‌ها شوند.

او در ادامه از اتحادیه‌ها و اصناف خواست تا برای کنترل بیماری کرونا به مغازه‌دارانی که ماسک نمی‌زنند، هشدار بدهد.

فرماندار کرمانشاه با قدردانی از اقدامات شهرداری برای جلوگیری از حضور افراد به ویژه در آخرهفته‌ها در پارک‌ها و فضا‌های سبز، گفت: شهرداری همچنین باید با استفاده از بنر‌ها و عکس‌های بیماران کرونایی، مردم را نسبت به کرونا حساس کند.

رنجبر بر ضرورت شکل گیری همیاران مقابله با کرونا در پارک‌ها با کمک سازمان‌های مردم نهاد به ویژه در آخر هفته‌ها به منظور هشدار دادن به مردم در خصوص خطرات کرونا تاکید کرد.

او  با اشاره به خاموشی ۵۰ درصدی پارک‌های کرمانشاه برای جلوگیری از حضور مردم و کمک به قطع زنجیره انتقال کرونا، گفت: اگر لازم شود خاموشی ۱۰۰ درصدی به پارک‌ها می‌دهیم.

فرماندار کرمانشاه سپس با اشاره به ضرورت نظارت بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، گفت: به نگهبان‌های ادارات تاکید شده از ورود افراد بدون ماسک به ادارات جلوگیری شود. ضمن اینکه هیچ خدماتی هم به مراجعان بدون ماسک ارائه نخواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد کارکنان ادارات کرمانشاه ماسک می‌زنند و با آن ۲۰ درصدی هم که رعایت نمی‌کنند برخورد خواهد شد، تاکید کرد: قرار است اکیپ‌هایی به ادارات مراجعه کرده و اگر کارمندی ماسک نزده باشد، برای بار اول به او تذکر داده و در صورت عدم توجه به هیئت تخلفات کارکنان اداری معرفی شود.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به وجود مراکز کشتار غیرمجاز دام در سطح کرمانشاه، خواستار برخورد جدی با متخلفین کشتار غیر مجاز دام شد و گفت: در برخورد با متخلفان هیچ مماشتی نخواهیم کرد، چون سلامت مردم شوخی بردار نیست.

هشدار جدی در مورد وجود مراکز کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه

بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به وجود مراکز کشتار غیرمجاز دام در شهرستان کرمانشاه، گفت: وجود این مراکز تهدید جدی سلامت بوده و به ویژه در شرایط کنونی کرونایی اصلا توجیه پذیر نیست.

او اضافه کرد: در روزبازار‌های کرمانشاه علنا کشتار غیرمجاز دام حتی دام سنگین را می‌بینیم که ضرورت دارد دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی، اجرائیات و... برای برخورد با این متخلفان که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، به میدان بیایند.

خدادایان سپس اشاره‌ای هم به اختصاص یک غسالخانه به فوتی‌های کرونایی در کرمانشاه داشت و گفت: جزو نخستین استان‌های کشور بودیم که یک غسالخانه را با سازوکار بهداشتی به فوتی‌های کرونا اختصاص دادیم که تمامی موارد مرتبط با غسل وکفن و دفن فوتی‌های کرونایی در این غسالخانه انجام می‌شود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.