سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری زراعی بیش از ۱۶۲ هزارتن محصول گوجه فرنگی برداشت گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری ۲۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گوجه فرنگی رفته است و پیش بینی می‌شود از این سطح بالغ بر ۱۶۲ هزارتن محصول گوجه فرنگی برداشت گردد.

او  گفت؛ سال زراعی گذشته سطح زیرکشت گوجه فرنگی در شهرستان کرمانشاه ۴۸۰۰ هکتار بوده که از این سطح بیش از ۳۱۲ هزارتن گوجه فرنگی تولید شده است.

او بیان کرد: با کاشت آرمانی این محصول و رعایت نکات فنی، میانگین عملکرد گوجه فرنگی در این شهرستان ۶۵ تن در هکتار برآورد می‌گردد.

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم سبزی و صیفی است بطوریکه پس از سیب زمینی در رتبه دوم اهمیت قرار دارد و بیشترین سطح کاشت محصول گوجه فرنگی به ترتیب به دهستان‌های الهیارخانی، کوزران، چقانرگس، سراب نیلوفر، بیلوار و میاندربند اختصاص دارد که ازکیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

دارایی افزود: نیاز به آب فراوان در تولید گوجه فرنگی از مشکلات این محصول زراعی است و مصرف آب در تولید گوجه فرنگی در حدود ۱۵ هزار متر مکعب در هکتار است که همین نیاز بالای آبی ایجاب می‌نماید که کشاورزان عزیز نسبت به رعایت الگویی کشت و قراردادن محصولات با نیاز آبی کم در زراعت خویش اقدام نمایند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.