مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از روز گذشته در شرایط بحران قرار گرفته، اگر مشترکان همکاری نکنند احتمال خاموشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  امیدعلی مرآتی در مورد خاموشی‌های اتفاق افتاده در محلات مختلف کرمانشاه، گفت: در هفته گذشته در شهر کرمانشاه هیچگونه خاموشی با برنامه‌ای نداشته‌ایم، مقدار زیادی از خاموشی‌ها ناشی از سرقت شبکه و حوادث و اتفاقاتی است که در شبکه به وجود می‌آید.

او ادامه داد: قطعی‌های اول صبح (ساعت چهار و پنج) تا ظهر همان روز معمولا به دلیل سرقت تجهیزات شرکت برق بوده که برای ترمیم این دسته از شبکه‌ها یک دستورالعمل بین شرکت توزیع برق، نیروی انتظامی و دفتر امنیتی استانداری صورتجلسه می‌شود، انجام این کار‌ها روال خاص خود را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه بیان کرد: قطعی برق در ساعاتی غیر از این، احتمالا به دلیل اتفاقاتی است که در شبکه رخ داده است.

او افزود: استان کرمانشاه از روز گذشته در شرایط بحران قرار گرفته است امروز جلسه گذاشتیم و تصمیماتی براساس دستورالعمل‌هایی که از طریق شرکت توانیر از دیروز و امروز صبح ارسال شده، اتخاذ شد.

به گفته مرآتی، استاندار کرمانشاه به صورت جدی پیگیر است تا به سهمیه برق استان اضافه شود تا در این روز‌های بحرانی خاموشی با برنامه‌ای نداشته باشیم.

او بیان کرد: ما از امروز به بعد در شرایط بحران قرار داریم تمامی مشترکان در تمامی تعرفه‌ها برنامه مدیریت مصرف را به صورت جدی انجام دهند تا خاموشی با برنامه‌ای در استان نداشته باشیم.

مرآتی  گفت: براساس اعلام‌های که از طریق شرکت برق ایران به کل شرکت‌های توزیع برق در سطح کشور می‌شود، اگر برنامه‌ای در رابطه با خاموشی با برنامه به دلیل کمبود بار به شبکه ما اطلاع داده شود، حتما به استحضار هم استانی‌ها می‌رسانیم.

او  با بیان اینکه بار مصرفی روزانه متغییر است، ادامه داد: تا امروز بنا بر تفاهم‌نامه‌هایی با مشترکان بخش کشاورزی، صنعتی اخذ کردیم، مدیریت بار انجام دادیم یعنی در ساعت پیک روز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ مصرف خود را قطع می‌کنند تا خاموشی با برنامه نداشته باشیم، خاموشی‌ها اتفاق افتاده مدیریت بار بوده است.

او گفت: از امروز برق استان در شرایط بحرانی است اگر همکاری نکنید احتمال خاموشی است و اگر مشترکان مدیریت مصرف را رعایت کنند نیازی به خاموشی نیست، لطفا کولر‌های آبی را در دور کند و کولر‌های گازی در دمای آسایش ۲۴ یا ۲۵ درجه قرار دهید.

مرآتی اضافه کرد: هم استانی‌ها سیستم سرمایشی را در ساعات خنک روز خاموش کنند و با باز کردن پنجره‌ها، صرفه جویی کنند تا مشکل این یکی دو هفته آینده را با مدیریت مصرف پشت سر بگذاریم و مشابه سال گذشته سالی بدون خاموشی را طی کنیم.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.