محمدی گفت: سالانه یک ونیم میلیون اصله نهال در نهالستان اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی تولید می‌شود.

محمدی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   گفت: در پهنه ۲۷ هکتاری نهالستان اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سالانه یک ونیم میلیون اصله نهال تولید می‌شود که در فصل نهال کاری به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

محمدی افزود: در این نهالستان که تولید نهال با نیاز آبی کم ومثمر از ویژگی‌های آن است ۱۲ گونه درخت جنگلی وفضای سبز تولید می‌شود که نهال سنجد، زرشک وسماق برای جنگلکاری اقتصادی از جمله تولیدات این نهالستان است.

او اضافه کرد: به منظور جلوگیری از قطع درختان جنگلی وحفظ تجارت و صنعت چوب تولید وتوزیع نهال صنوبر در اولویت قرار گرفته که امسال ۳۰۰ هزار اصله نهال سریع الرشد صنوبر تولید شده که ۲۶۰ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی در راستای تجارت چوب زیر کشت صنوبر خواهد رفت.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: تولید نهال گلدانی هم بتازگی در این نهالستان آغاز شده که ضمن افزایش ۶۰ درصدی تولید در این مرکز، اجرای این طرح شرایط مدیریت مصرف آب وافزایش زمان انتقال وکاشت نهال از ۱۵ روز اواسط اسفند به حدود سه ماه وتا اواسط خرداد را فراهم آورده است.

در طول ۴۰ سال فعالیت نهالستان اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی بیش از ۳۰ میلیون اصله نهال تولید وبه صورت رایگان توزیع شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار