استاندار خراسان رضوی در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با تاکید بر نقش خانه‌های هلال در ارتقای سطح تاب آوری جامعه، خواستار راه اندازی خانه هلال در استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی با اشاره به ضرورت بالارفتن آگاهی‌های عمومی و آمادگی مردم در مواجهه با مخاطرات گفت: تشکیل خانه هلال در نهاد‌ها و نیز راه اندازی آن در شهر‌ها و روستا‌ها می‌تواند زمینه ساز استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ارتقای تاب آوری در حوادث باشد.
 
او افزود: طرح ایجاد خانه هلال به شورای اداری استان ابلاغ شود و ادارات و نهاد‌های دولتی نیز موظفند به منظور توانمندسازی عمومی گام بردارند.

احمدی مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با ارائه گزارشی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان در مقابله و مدیریت بیماری کرونا از بهمن ماه سال گذشته تاکنون گفت: در مرحله نخست موضوع آموزش عمومی برای آشنایی عمومی با ویروس کوئید ١٩ مد نظر بود و سپس یک میلیون و ٩۶ هزار و ٥٨١ نفر مورد غربالگری و پایش قرار گرفتند.

او درباره اولویت ایجاد خانه‌های هلال در دوره جدید هلال احمر افزود: برنامه ریزی برای راه اندازی خانه‌های هلال برای ارائه آموزش‌های همگانی به مردم در اقصی نقاط استان با هدف ارتقای سطح آمادگی جامعه برای پاسخگویی به هنگام و مدیریت بهینه در بحران‌ها را در دستور کار داریم.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی درباره برگزاری پنجمین دوره انتخابات سراسری مجامع هلال احمر در استان ادامه داد: در مرحله نخست تعداد ٣۶١٢ نفر از اعضای جوان، داوطلب و امدادگر جمعیت هلال احمر در این انتخابات شرکت کردند و اعضای شورای اجرایی و بازرسان هلال احمر در شعب را انتخاب کردند و در مرحله دوم نیز ٣٢ نفر از ٣۶ نفر اعضای منتخب در مجمع استانی اعضای هیئت مدیره و بازرسان استان را انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید:


احمدی بیان کرد: موضوع بازپس گیری شیرخوارگاه سابق هلال احمر پس از ١٢ سال با همکاری سازمان بازرسی و بهزیستی استان و دادستان مشهد خبر داد.

او  درباره وضعیت انبار‌های امدادی هلال احمر استان نیز تصریح کرد: با توجه به استفاده از اقلام امدادی موجودی انبار‌ها در حوادث اخیر نیاز به تامین مجدد موارد اضطراری مورد نیاز در حوادث بود که با اهتمام رییس و دبیر کل هلال احمر کشور و حمایت سازمان امداد و نجات، تجهیز انبار‌ها در حال انجام است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.