رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایشگاه‌های مرجع مجوز عقد قرار داد با سازمان‌ها برای انجام تست PCR را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمد حسین بحرینی طوسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا به ترتیب آزمایشگاه‌های بیمارستان امام رضا (ع)، جهاد دانشگاهی و بیمارستان امام حسین (ع) برای انجام تست PCR ازافراد مشکوک به کرونا فعال شد، گفت: برای مشارکت در این حوزه، چند آزمایشگاه بخش خصوصی نیز درخواست دریافت مجوز داشتند که پس از طی مراحل تایید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این حوزه فعال شدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر آزمایشگاه‌های بخش دولتی، هشت آزمایشگاه بخشی خصوصی نیز در زمینه انجام تست PCR فعال هستند، افزود: آزمایشگاه‌های بخش خصوصی بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با دانشگاه ملزم به اختصاص بخشی از ظرفیت تست‌های PCR خود به دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تمامی اقدامات پاراکلینیک و کلینیکی از جمله انجام آزمایش‌های تخصصی و غیر تخصصی همچون PCR باید با تجویز و بر اساس نسخه پزشک باشد.
 
بحرینی بیان کرد: تست‌های PCR و سرولوژیک ارزش بیماریابی و غربالگری را ندارد و آزمایشگاه‌های مرجع مجوز عقد قرار داد با سازمان‌ها برای انجام تست PCR را ندارند.

او با اشاره بر اینکه تا کنون موردی و یا شکایتی مبنی بر انجام عقد قرار داد آزمایشگاه با سازمان‌ها در راستای تست‌های کلی PCR به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واصل نشده است، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه می‌توانند مراتب را به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند تا کارشناسان این حوزه به سرعت به آن رسیدگی کنند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: به منظور مدیریت بیماری کرونا در خراسان رضوی انجام هر گونه تست پاراکلینیکی و یا خدمات این حوزه باید با نسخه پزشک باشد و مراکز آزمایشگاهی بدون نسخه پزشک حق انجام چنین کاری را ندارد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.