مسئول بهداشت آب و فاضلاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تمام مراکز بهداشت و درمان در استان اصفهان به شبکه آب آشامیدنی شهری متصل است و با شیوع بیماری کرونا و کلرسنجی روزانه، جای هیچ گونه نگرانی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا موسویان مسئول بهداشت آب و فاضلاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: کنترل شبکه های آب و فاضلاب واحد‌های بهداشتی و درمانی در استان اصفهان نسبت به آلودگی با کرونا تحت کنترل است.

او افزود: تمام مراکز بهداشت و درمان در استان اصفهان به شبکه آب آشامیدنی شهری متصل است و با شیوع بیماری کرونا و کلرسنجی روزانه، جای هیچ گونه نگرانی نیست.

مسئول بهداشت آب و فاضلاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا مکاتبات با آبفای استان اصفهان انجام شد، تصریح کرد: افزایش میزان کلر با حداقل نیم و حداکثر یک میلی گرم بر لیتر و PH کمتر از ۸ در شبکه آب شهری و به همین نسبت درشبکه آب و فاضلاب واحد‌های بهداشتی و درمانی استان اصفهان اقدام شد.


او بیان داشت: در تمام بیمارستان‌های استان اصفهان کارشناس بهداشت حضور مستمر دارد و ماهانه با نمونه برداری میکروبی از شبکه آب و فاضلاب مراکز بهداشتی و درمانی استان اصفهان و اقدام کلرسنجی روزانه در این مراکز، تاکنون هیچ گونه موردی از وجود کلر خارج از رنج مطلوب گزارش نشده است.

موسویان گفت: با توجه به حساسیت نسبت به شیوع بیماری کرونا، میزان درصد کلر در شبکه آب شهری و بیمارستان‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

او اضافه کرد: شبکه فاضلاب بسیاری از بیمارستان‌ها به شبکه فاضلاب شهری متصل است و تعدادی هم از مراکز‌های درمانی دارای تصفیه خانه مجزا هستند.

مسئول بهداشت آب و فاضلاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استناد به اطلاعات سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: هیچ گونه مستنداتی مبنی بر وجود ویروس کرونا در منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در دست نداریم؛ طول عمر این ویروس در آب نسبت به ویروس‌های دیگر کمتر است و تنها ممکن است کووید ۱۹، دو روز در آب خام فاقد کلر زنده بماند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.