مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی از تشدید نظارت بر مدیریت پسماند‌های پزشکی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی از امحا پسماند‌های پزشکی با الزامات محیط زیستی و نظارت بیشتر و مستمربر نحوه جمع آوری و بی خطر سازی این پسماند‌ها در استان خبر داد.

میرزائی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مدیریت صحیح پسماند‌های پزشکی در شرایط کرونایی، تشدید نظارت بر نحوه مدیریت پسماند‌های پزشکی مراکز بهداشتی و درمانی استان مرکزی از سوی کارشناسان پایش محیط زیست بصورت مستمرانجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه نظارت و پایش مدیریت اجرایی پسماند‌های بیمارستانی و ویژه و الزام به بی خطرسازی کامل پسماند‌های تولیدی در بیمارستان‌ها مورد توجه است اضافه کرد: فرآیند بی‌خطرسازی بیمارستان‌ها با استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو در ۲۱ بیمارستان در سطح استان انجام میشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی بیان کرد: پسماند‌های پزشکی باید مطابق با الزامات محیط زیست امحاء شود و در بخش حمل و نقل هم تمهیدات لازم برای گندزدایی و ضدعفونی مستمر ناوگان حمل و نقل خصوصا خودرو‌های حمل کننده پسماند‌های پزشکی و بیمارستانی در مراکزی که بیماران مبتلا به کرونا در آن تحت درمان هستند نیز باید در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: پسماند‌های پزشکی پس از انتقال به مکان‌های مخصوص دفن هم باید با شرایط ویژه و با رعایت همه ضوابط بهداشتی و ایمنی و به طور روزانه با مواد گندزدا و با آهک مخلوط و دفن شده و به طور کامل با خاک پوشش داده شوند.

میرزائی با ابراز امیدواری از نتیجه بخش بودن رعایت ضوابط بهداشتی و مشارکت اجتماعی در شکست ویروس کرونا و تشکر از حمایت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان حوزه پسماند‌های پزشکی بر ضرورت توجه بیشتر دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.