مدیر آبفای شهرستان آبادان گفت: با ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی سه سال می‌توان به مشکل فاضلاب در این شهرستان پایان داد.

مصطفی مهرانفر مدیر آبفای شهرستان آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: کل طرح مصوب فاضلاب شهرستان آبادان بالغ بر هزار و ۱۳۰ کیلومتر خطوط اصلی، شبکه و انشعاب است که از این میزان حدود ۶۶۲ کیلومتر انجام شده و از خطوط باقی مانده ۱۹۷ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد و ۲۸۰ کیلومتر هم که هنوز اجرایی نشده است.

او به کمبود امکانات لازم برای حل مشکل فاضلاب اشاره کرد و افزود: با اینکه جنتکس‌ها (دستگاه تخلیه خطوط فاضلاب) سه ماه از مدار خارج بودند، کار تخلیه و گرفتگی فاضلاب به طور میانگین روزانه در ۴۵ نقطه شهر انجام می‌شود و از هفته گذشته نیز دو گروه لایروب روزانه دو تا سه هزار متر از شبکه را لایروبی می‌کنند.

مدیر آبفای شهرستان آبادان رفع اساسی مشکل را در گرو تخصیص اعتبارات ملی دانست و تصریح کرد: با هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی سه سال می‌توان به این معضل پایان داد که در این زمینه لازم است نمایندگان هم پیگیر شوند .

یکی از عمده‌ترین مشکلات شهری آبادان مشکل دفع فاضلاب به خصوص در مناطق حاشیه‌ شهر است چرا که شبکه فاضلاب به طور کامل در این مناطق اجرا نشده است.

کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵ کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.