مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد گفت: سقف پیک شرکت توزیع برق در شهرستان مهاباد ۵۹.۹ مگاوات تعیین شد.

رستگار احمدی مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: هر ساله با شروع فصل گرما، یکی از چالش‌های مهم کشور و وزارت نیرو، تامین برق مورد نیاز کشور و عبور از پیک سالیانه مصرف برق است.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد با اعلام اینکه از امروز ۲۸ تیرماه شاهد گرمترین روز سال را تا هفته جاری شاهد هستیم، اظهار کرد: برق مصرفی برای مشترکان این ناحیه ۵۹.۹ مگاوات تعیین شده و نباید از حدول تعیین شده بیشتر باشد.


بیشتر بخوانید


احمدی بیان کرد: باید طبق الگوی داده شده توسط دبیرخانه کنترل پیک بار کشور مصرف انرژی به میزان مورد نیاز از انرژی الکتریکی استفاده کرده و در ساعت‌هایی که مصرف برق زیاد است طبق الگوی مصرف تعیین شده باید پیک بار را کاهش دهیم.

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد افزود: برنامه تعمیرات خطوط اصلی در بازه زمانی ساعت پیک بار (۱۲ تا ۱۶) با هماهنگی زمان قبلی برای مشترکان تعیین و اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد تصریح کرد: از آنجا که تولید برق در ساعات اوج مصرف هزینه بیشتری در بر خواهد داشت، باید سعی کنیم با کاهش مصرف خود در این ساعات به صنعت برق در تامین برق مطمئن و کاستن از میزان خاموشی‌ها کمک کنیم.

احمدی همچنین از مشترکان کشاورزی، صنعتی و خانگی خواست در ساعت اوج بار برق مصرفی خود را کاهش دهند، یعنی در ساعت پیک مصرف موتور و پمپاژ آب خود را خاموش کنند از بخشودگی کامل بهای برق برخوردار می‌شوند. مشترکان  خانگی می‌توانند با مدیریت برق مصرفی در ساعات اوج بار مصرف برق خود را به حداقل برسانند، مشترکان برق صنعتی با همکاری در پیک بار تابستان، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پاداش دریافت می‌کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.