مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد گفت: مشترکان می‌توانند با مدیریت برق مصرفی در ساعات اوج بار مصرف برق خود را به حداقل برسانند.

احمدی مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: مشترکان خانگی بهتر است در ساعت‌های ۱۲ ظهر  تا ۱۶ عصر با استفاده از راهکارهایی مانند تنظیم درجه کولر‌های گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد، استفاده از دور کند کولر‌های آبی،  استفاده نکردن همزمان از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های مذکور، ضمن کمک به کاهش هزینه‌های  خانواده خود، مصرف برق  را به حداقل برسانند. 

احمدی همچنین در راستای مدیریت مصرف برق به کشاورزان نیز توصیه کرد، کشاورزان بهتر است آبیاری باغات را در بازه‌های زمانی، شب، عصر و ساعت‌های اولیه طلوع خورشید انجام دهند.


بیشتر بخوانید


 

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد تصریح کرد: آبیاری در شب بازه زمانی بیشتری را در اختیار گیاه برای جذب آب قرار می‌دهد، اما آبیاری در صبح به ویژه در زمان ظهر و اوج تابش نورخورشید که ساعات ۱۲ ظهر الی ۱۶ عصر را شامل می‌شود می‌تواند سبب خشک شدن سریع خاک شود، زیرا حجم زیادی از آن پیش از جذب خاک بر اثر حرارت خورشید تبخیر می‌شود.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد ضمن اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کشاورزان همکار پیک سایی،خواستار همکاری حداکثری کشاورزان با این طرح‌ها شد و خاطرنشان کرد: برای کشاورزانی که مصرف خود را در زمان پیک بار مدیریت کنند پاداش‌هایی در نظر گرفته ایم، به این صورت که با همکاری ۴ ساعته کشاورزان و خاموش‌کردن پمپ‌های برق در ساعات اوج مصرف که شامل ۱۲ الی ۱۶ بعد از ظهر است، ۲۰ ساعت بقیه مصرف برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود و از طرفی  آبیاری در ساعات اوج بار که ساعات اوج تبخیر و گرما نیز می‌باشد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.