یک شرکت تولید الیاف در دلیجان سالانه ۶۰ میلیون دلار ارزآوری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، استان مرکزی و در راس آن شهرستان دلیجان پس از دو دهه تلاش سرمایه گذاران و فعال شدن ۱۸ واحد تولیدی به قطب تولید الیاف کشور تبدیل شده و یکی از این شرکت‌ها با و اشتغالزایی مستقیم بیش از ۲ هزار نفر سالانه ۶۰ میلیون دلار ارزآوری و اشتغال مستقیم بیش از دو هزار نفر در استان است.

محمدی مالک و بنیانگذار این شرکت با بیان اینکه کار خود را در سال ۷۹ با یک واحد تولیدی با ۴۳ نفر شروع کرد گفت: اکنون ۷ واحد تولیدی، تولیدکننده انواع الیاف مصنوعی، تی شو و پلی استر با بیش از هزار اشتغال مستقیم در دلیجان ایجاد شده است.

محمدی افزود: سرمایه ایجاد اولین واحد تولیدی، تسهیلات بانکی و خانه پدری بود که با متمرکز شدن بر روی یک نوع تولیدی و پرهیز از پرداختن به فعالیت‌های مختلف توانست ایران را از گردونه واردات خارج و به عنوان صادرکننده الیاف در جهان معرفی کند.

او اضافه کرد: مواد اولیه تولید در واحد‌های الیاف محصولات پتروشیمی و بطری‌های مصرفی رها شده در طبیعت است.

تلاش آقای محمدی پس از دو دهه به حفظ ارز و ارزآوری ۱۵۰ میلیون دلاری رسیده و چهار دوره تولید و صادرکننده برتر کشور شده است و مجتمع تولید و صنعتی تولید انواع الیاف او امسال برای دومین سال به عنوان صادرکننده نمونه کشوری انتخاب شد.

۵۰ واحد تولید الیاف در کشور فعال است و با تبدیل شدن استان مرکزی به قطب تولید الیاف یک واحد تولیدی در دلیجان هم اقدام به تولید ماشین آلات کارخانه‌های تولید کننده الیاف کرده و تا از ورود ماشین آلات نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.