یک شرکت تولید الیاف پلی استر در خمین محصولات خود را به ۳ هزار تن افزایش داده است.

افزایش ۳ هزار تنی تولید پلی استر ایرانی در کارخانه وطنیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شرکت تولید الیاف پلی استر در شهرستان خمین استان مرکزی، با تکیه بر توان و تخصص مهندسان وکارگران خود توانسته امسال افزایش ۳ هزار تنی محصول رادر کارنامه‌ی خود داشته باشد.

حبیبی مدیر عامل این واحدی تولیدی  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: سال گذشته ۵ هزار تن الیاف پلی استر تولید شده که با قطع واردات پلی استر و استقبال کارخانه‌های ایرانی پیش بینی‌ها حکایت از تولید ۸ هزار تن الیاف پلی استر در این کارخانه دارد.

حبیبی افزود: سال گذشته ۳ هزار تن پلی استر به ارزش ۳ میلیون دلار به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، عراق و افغانستان صادر شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کارهستند که با راه اندازی خط سوم این کارخانه ۱۰۰ کارگر دیگر نیز به این واحد تولید اضافه خواهد شد

افزایش ۷۰ درصدی تولیدات کار خانه الیاف پلی استر خمین

انعقاد قرار داد‌های جدید، استقبال مصرف کنندگان ایرانی، افزایش کیفت محصول و تکیه بر توان ایرانی سبب شده این کارخانه که تا پیش از این با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعال بود به ظرفیت ۷۰ درصدی برسد.

الیاف پلی استر‌ی تولید شده در کارخانه الیاف خمین در ۴۰۰ صنعت پایین دستی کشور کاربرد دارد و در صنایع تولید فرش، موکت، ایزوگام، لایی بافی و پتو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هم اکنون ۹۰ کارخانه تولید پلی استر درایران فعال است که نیاز ۱۵۰ هزار تنی کشور در این بخش را تامین می‌کنند.

استان مرکزی قطب تولید الیاف ایران است و دو کارخانه ساینا دلیجان و آریا لیف خمین بزرگترین تامین کنندگان الیاف پلی استر در ایرانند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.