مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲۵درصد تنوع زیستی گیاهی و جانوری کشور در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهارداشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل عرصه‌های طبیعی استان، برخورداری از اقلیم چهار فصل و تنوع زیستی در حوزه‌های گیاهی و جانوری و وجود ذخایر ژنتیکی، ارزشمند گیاهی نظیر جنگل‌های بلوط، بنه، ارس و گونه‌های جانوری نظیر پرندگان شکاری، کبک دری، خرس قهوه ای، پلنگ، کل و بز کوهی، قوچ و میش، ماهیان کور غار و سمندر لرستانی، برنامه ریزی و اقدامات لازم به منظور احیاء زیستگاه‌ها و زیست بوم‌های استان در اولویت کاری قرار دارد.

او گفت: در این راستا علاوه بر پاسگاه‌های فعال، سه پاسگاه محیط بانی در تالاب‌های تنگ فنی پلدختر، بیشه دالان بروجرد و منطقه شکار و صید ممنوع چهار شاخ و گرین در حال ساخت است.

فتحی بیرانوند ادامه داد: برای فصول بهار و تابستان و به منظور افزایش ضریب حفاظتی مناطق و زیستگاه‌های حساس نیز حدود ۶ پاسگاه سیار در استان فعال می‌شود.

او عنوان کرد: همچنین پاسگاه‌های سیار در مناطق حفاظت شده اشترانکوه، سفیدکوه ازنا و سفیدکوه خرم آباد و زیستگاه‌های سمندر لرستانی هر ساله راه اندازی و در این مناطق مستقر می‌شوند.

فتحی بیرانوند افزود: تا قبل از دولت تدبیر و امید هفت پاسگاه در مناطق تحت مدیریت این استان فعال بود که اکنون ۱۱ پاسگاه دیگر احداث شده و یا در دست احداث و تکمیل می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: تعداد پاسگاه‌های محیط بانی در منطقه حفاظت شده سفید کوه از سه به ۶ پاسگاه رسیده و پاسگاه‌های منطقه چهارشاخ نورآباد و گرین نیز آماده بهره برداری است.

فتحی بیرانوند افزود: لرستان در قلب زاگرس واقع شده و نقش مهمی در اکوسیستم این منطقه دارد به نحوی که از مجموع ۶ میلیون هکتار جنگل‌های زاگرس ۱.۲ میلیون هکتار آن در این استان قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.