مدیر مجموعه فرهنگی هنری حامی معلولان گفت: تاکنون ۴۵ نفر از مددجویان بهزیستی در کارگاه های آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع دستی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  جلال راه کشان مدیر مجموعه فرهنگی هنری ویرا گفت: آزمون رشته هنری سوخته نگاری  از سوی کارشناسان سازمان فنی وحرفه‌ای استان کرمانشاه با حفظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مددجویان بهزیستی کارگاه فرهنگی- هنری  بهزیستی کرمانشاه طبق زمان‌بندی برگزار شد.

 راه کشان  گفت: تاکنون ۴۵ نفر از مددجویان بهزیستی در این کارگاه آموزش‌های لازم در رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله صدف‌کاری، میناکاری، معرق، سوخته نگاری، قالیبافی، گلیم‌بافی  را دیده اند که از این تعدای ۲۴ نفر از مددجویان به درجه مربیگری نائل آمده‌اند.

او  همچنین از بازتوانی ۷ نفر از دختران مددجو این کارگاه خبر داد که در حال حاضر به کار آموزش و فروش صنایع دستی مشغول هستند و اظهار داشت: تعداد ۳۳ نفر از هنرمندان این کارگاه نیز دارای بیمه هنرمندی هستند و تمامی مددجویان نیز کارت صنعتگری را دریافت کرده اند.

میر حسین صحرایی  رئیس بهزیستی شهرستان سنقروکلیایی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی اولین جلسه کمیسیون پزشکی ICF در شهرستان سنقرکلیایی برگزارشد.

او ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه افراد دارای معلولیت و بُعد مسافت شهرستان تا مرکز استان با همکاری و هماهنگی معاونت محترم توانبخشی اولین جلسه کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت در شهرستان سنقرکلیایی برگزار گردید.

رئیس بهزیستی سنقرکلیایی افزود: این جلسه در ششمین روز هفته بهزیستی در محل اداره بهزیستی شهرستان با رعایت دقیق اصول بهداشتی انجام و تعداد ۲۱ پرونده افراد متقاضی به صورت تخصصی بررسی گردید.

صحرایی بیان کرد: در جلسات کمیسیون ICF حیطه عملکرد جسمی، ذهنی و حسی افراد بر اساس کد‌های تعریف شده جهانی ارزیابی و ثبت می‌گردد قبل از این متقاضیان کمیسیون پزشکی باید به شهرستان کرمانشاه مراجعه می‌کردند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.