زدن ماسک و رعایت بهداشت فردی از مصادیق مهم تقوا است

امام جمعه موقت عنبرآباد گفت: رعایت اصول بهداشتی که ساده‌ترین آن‌ها زدن ماسک و رعایت بهداشت فردی است از مصادیق مهم تقوا محسوب می‌شود.

زدن ماسک و رعایت بهداشت فردی از مصادیق مهم تقوابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت شهر عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: در تعریف تقوا که حفظ کردن نفس است از آنچه که برایش ضررش دارد.

او عنوان کرد: رمز حرکت صعودی یک جامعه به سمت تقوا در این شرایط بد جهان، تحکیم رابطه با امام معصوم و رهبر جامعه است و مادامی که ما این رابطه را در دوران غیبت محکم کنیم از بلایا و خطرات آخرالزمان محفوظ می‌مانیم.

او با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا امروز از مصادیق تقوا محسوب می‌شود افزود: امروز در این شرایط بد دنیا که ویروس کرونا سلامت، تفریح، اقتصاد و حتی مسایل معنوی را تحت الشعاع خود قرار داده، رعایت اصول بهداشتی که ساده‌ترین آن‌ها زدن ماسک و رعایت بهداشت فردی است از مصادیق مهم تقوا محسوب می‌شود.

او مقابله با کرونا را نوعی جنگ دانست و تصریح کرد: مردم ما در شروع مقابله با این ویروس، همه جهان را با حرکت‌های جهادی همچون رزمایش کمک مومنانه متحیر کرد که جامعه باز هم به این رزمایش‌ها نیاز دارد و حرکت‌های جهادی مردم و بسیجیان برای مقابله با این ویروس باید دوباره زنده شود.

اوبا اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز آغاز فعالیت شورای نگهبان گفت: در جمهوری اسلامی ایران نهاد شورای نگهبان تجلی بخش قانون در نهان خانه دموکراسی است.

او افزود: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد سیاسی مستقل ضامن اسلامیت و نیز پاسدار قانون اساسی محسوب می‌شود؛ زیرا با اختیاراتی که دارد، مانع تصویب قوانین مغایر با شرع و قانون اساسی می‌شود.

حجت الاسلام فضیلتی نیا با اشاره به دیدار نمایندگان منتخب مردم در مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: بیانات حکیمانه و پدرانه رهبر معظم انقلاب، ترسیم نقشه راه و سیاست کلی نظام برای مجلس و زمینه‏ سازی برای تحقق کامل‏‌تر دولت اسلامی و همانند همیشه آرامش بخش و راه گشا بود.

او یادآور شد: مقام معظم رهبری، امیدآفرینی و نگاه امیدوارانه به شرایط کشور و تمجـید مسئولیت‏ آفرین را از نقاط قوت مجلس یازدهم برشمردند.

امام جمعه موقت عنبرآباد با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان گفت: ترجیح دادن مسائل مردمی و ملی بر مسائل جناحی و شخصی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب به نمایندگان جدید بود.

او با اشاره به سند همکاری ایران و چین در سطح ایران و جهان گفت: حمله هماهنگ جبهه رسانه‏‌ای غرب و پیاده نظام منطقه‏‌ای و داخلی آن، جای بسی سئوال و ابهام دارد!

او افزود: از سال ۹۴ تاکنون، سه پیش‏ نویس سند همکاری‏های جامع تهیه شده و بحث و بررسی‏‌های دوجانبه در حال انجام است و این سند در حال حاضر نه بین دو کشور نهایی شده و نه فرآیند قانونی تصویب و اجرای آن طی شده است. ‏

او با تبریک سالگرد ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و صدیقه طاهره (س) در یکم ذی الحجه گفت: اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است که این در ازدواج مولای متقیان و حضرت زهرای مرضیه مشهود بود.

او از مسولین شهر سرکشی از محله‌های کمتر رسیدگی شده و محروم شهر را خواستار شد و به مصرف کمتر آب و برق در فصل بسیار گرم تابستان و رعایت اصول بهداشتی در اماکن شلوغ توصیه کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نماز جمعه ، عنبرآباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار